به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۰۳ ساعت ۰۹:۱۳
کد مطلب : ۲۷۳۸۲۵

تولد پیشگام موتورسیکلت‌های برقی نسل آینده

تولد پیشگام موتورسیکلت‌های برقی نسل آینده
گروه فناوری: یک شرکت فناوری فرانسوی است که از سال ۲۰۱۳ و با هدف ساخت نسل جدیدی از باتری‌های پیشرفته راه اندازی شده است. این شرکت حالا اعلام کرده که یک موتورسیکلت برقی جدید به نام NawaRacer را با استفاده از جدیدترین فناوری پیشرفته باتری‌های فوق سریع خود، طراحی کرده تا همچون پیشگامی برای موتورسیکلت‌های برقی نسل بعدی، در نظر گرفته شود.

با گذشت زمان، به نظر می‌رسد که پیشرفت در زمینه باتری و فناوری پیشرانه الکتریکی همچنان در سراسر صنعت گسترش یافته است. با کارآیی بیشتر باتری ها، تولیدکنندگان اکنون می‌توانند آن‌ها را با تنظیمات سبک و کوچکتری در دستگاه‌های مختلف تعبیه کنند. این امر به ویژه برای برخی از دستگاه‌های حمل و نقل همچون موتورسیکلت‌ها بسیار حائز اهمیت است چرا که قرار دادن یک باتری کوچک به مراتب از نمونه‌های بزرگ در این دستگاه‌ها بسیار آسان‌تر است. علاوه بر این، توسعه پیشرفته‌ترین سیستم‌های مدیریت انرژی گنجانیده شده در پیشرانه‌های الکتریکی، منجر به افزایش دامنه حرکتی موتورسیکلت‌های برقی بوده است.

در چنین فضایی شرکت Nawa Technologies، یک شرکت متخصص در زمینه تولید باتری‌های فوق پیشرفته و سیستم‌های شارژ، در تلاش است تا انقلابی در صنعت طراحی و ساخت موتور سیکلت‌های برقی ایجاد کند. این شرکت با بهره گیری از فناوری‌های نوین نانو در کنار دانش صنعتی مدرن، الکترود‌های منحصر به فردی تولید کرده است که با قرار دادن آن‌ها در یک باتری، به دستاوردی که این شرکت آن را Ultra Fast Carbon Battery می‌نامد، دست یافته است. این فناوری جدید که به عنوان خازن فوق العاده نیز شناخته می‌شود، قادر است انرژی بیشتری را ذخیره کرده و سریعتر شارژ شود، به همین دلیل آن را برای بسیاری از طرح‌ها ایده آل می‌سازد.

یکی از این برنامه ها، تولید موتورسیکلتی برقی به نام NawaRacer است که درواقع اولین موتور سیکلت الکتریکی مجهز به این فوق خازن در جهان به شمار می‌رود. اگرچه در نگاه اول، شاید این تصور ایجاد شود که این موتورسیکلت برقی تفاوت چندانی با نمونه‌های مشابه ندارد، اما واقعیت این است که تغییرات عمده نه در ظاهر که در درون موتور آن رخ داده است. فناوری که Nawa در این موتورسیکلت مفهومی گنجانده است، نشان دهنده میزان پتانسیل استفاده نشده آینده است، به ویژه هنگامی که صحبت از موتور‌های الکتریکی عملکردی می‌شود. NawaRacer به لطف باتری ترکیبی سلول خازنی- لیتیوم یونی Nawa، نوید یک نیروی باورنکردنی ده برابری و یک انرژی پنج برابری، بیشتر از موتور‌های الکتریکی معمولی مجهز به باتری لیتیوم یون را می‌دهد.

NawaRacer یک موتور سیکلت کاملاً الکتریکی است که از پلتفرم مخصوص موتورسیکلت‌های دهه ۱۹۶۰ الهام گرفته شده است. با این حال، آمار و ارقام فنی و عملکرد این دوچرخه نیز چشمگیر است. Nawa ادعا می‌کند که وزن این موتورسیکلت فقط ۱۵۰ کیلوگرم است که باعث می‌شود وزن آن بسیار کمتر از سایر موتورسیکلت‌های برقی در اندازه خود باشد. در واقع این به لطف فناوری پیشرفته فوق خازنی است که NawaRacer را قادر به استفاده از باتری کوچکتر کرده است. Nawa ادعا می‌کند که این باتری یک محدوده حرکتی ۳۰۰ کیلومتری شهری را ارائه می‌دهد و فقط در یک ساعت می‌تواند ۸۰ درصد شارژ شود. همچنین، تمام این فناوری قادر است موتورسیکلت را به حداکثر سرعت ۱۰۰ مایل در ساعت برساند.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها