به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۶:۱۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۰۳ ساعت ۱۰:۰۳
کد مطلب : ۲۷۳۸۴۸

جنجال واکسن گیت

جنجال واکسن گیت
گروه اجتماعی بهار
روز گذشته هم همچون روزهای پیش از آن نزدیک 300 نفر از هموطنان بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند و خانواده‌هایشان داغدار آنان است. این در حالی ایت که مطالبه تزریق عمومی واکسیناسیون همچنان از جانب مسئولان رها شده است و فعلا برای سالمندان در رده‌های سنی خاص و بیماران واکسیناسیون انجام می‌شود، هر چند شایعات فراوانی وجود دارد مبنی بر اینکه بسیاری  خارج از نوبت( از جمله مسئولان و مدیران و خلاصه هر آنکس که آشنا و پارتی مهمی  در هر جایی داشتهاست) واکسن تزریق کرده است. در این میان تزریق واکسن به 3 هزار نفر از پرسنل صدا و سیما به بهانه پوشش اخبار انتخابات به شدت جنجالی شده است. در حالی سه هزار نفر از کارکنان صدا و سیما مشمول دریافت واکسن کرونا شدند که به گفته مدیرعامل بنیاد بیماری‌های نادر کشور پنج هزار بیمار نادر در کشور هنوز واکسینه نشدند. حالا سوال این است که کارکنان صدا و سیما در اولویت دریافت واکسن هستند یا بیماران نادر؟ بیمارانی که سطح ایمنی بدن آنها بسیار پایین است و گاهی برای یک سرماخوردگی ساده هم تا یک ماه درگیر می‌شوند.

ماجرا به همین جا ختم نشد و در یک روم کلاب‌هاوس که با حضور برخی مدیران میانی صدا و سیما و تهیه‌کنندگان و مجریان تشکیل شده بود، از توزیع واکسن خارج از سهمیه به بازیگران هم پرده برداشت.تعدادی از تهیه‌کنندگان از جمله رضا جودی، تهیه‌کننده سریال لیسانسه‌ها و مسلم آقاجان‌زاده اعلام کردند که بازیگران سریال های تلویزیون و سینما و حتی شبکه خانگی هم مشمول سهمیه خارج از نوبت واکسن کرونا شده‌اند.  آن‌ها اعلام کردند که انجمن تهیه‌کنندگان سینما با ارسال نامه‌ای به تهیه‌کنندگان خواهان ارسال اسامی بازیگران پروژه‌ها برای دریافت واکسن شده‌اند. به جز بازیگران صدا و سیما مجریان برنامه کودک هم واکسن تزریق کرده‌اند. با این اوصاف به نظر می‌رسد که سهمیه واکسنی که قرار است با آن پرسنل صدا و سیما و بازیگران سینما و شبکه‌های خانگی و صدا و سیما واکسینه شوند، فراتر از آنچه باشد که صرفا به بهانه پوشش اخبار انتخابات واکسینه می‌شوند.

منتقدان می‌گویند در حالی که بسیاری از بیماران صعب‌العلاج و زمینه‌ای هنوز موفق به دریافت واکسن نشده اند، صداوسیما تمام کارکنان خود را به بهانه مناظره‌های تلویزیونی و انتخابات واکسینه می‌کند. این دسته از منتقدان بر این باورند که کارکنان صداوسیما که بخش بزرگی از آن‌ها به عنوان خبرنگار و فعال رسانه‌ای فعالیت می‌کنند و در عمل باید رانت و فساد را افشا کنند در تناقضی عجیب بدون اطلاع‌رسانی به مردم واکسن کرونا دریافت کردند.کاربرا با هشتگ واکسن گیت از این موضوع انتقاد کرده و می‌گویند که آیا خون عوامل صداوسیما رنگی‌تر از بقیه است؟!

و در پایان پرسش مهم این است که  اگر خبرنگاران و اهالی رسانه در معرض گروه‌های پرخطر و پرریسک قرار می‌گیرند و واکسن کرونا باید زودتر به آن‌ها تزریق شود، چرا این استثنا فقط برای صداوسیمایی‌ها بوده است. کما اینکه تا به امروز در سراسر جهان داشته ایم خبرنگاران، روزنامه نگاران و فعالانی را که در حوزه رسانه کار می‌کنند و به کرونا مبتلا شده اند و حتی جان خود را از دست داده اند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها