به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۰۳ ساعت ۱۰:۵۴
کد مطلب : ۲۷۳۸۷۱

کشتی فرنگی دست پر از المپیک برمی‌گردد

کشتی فرنگی دست پر از المپیک برمی‌گردد
گروه ورزشی: یک پیشکسوت کشتی ایران با تاکید بر این که نفرات بسیار خوب و با انگیزه‌ای در ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی حضور دارند، گفت: قول می‌دهم کشتی فرنگی دست پر از المپیک به ایران بازگردد.بهرام مشتاقی  درباره وضعیت تیم ملی کشتی فرنگی در راه حضور در المپیک توکیو، اظهار کرد: تیم بسیار خوب و جوانی داریم و قول می‌دهم این تیم دست پر به ایران بازگردد. کشتی فرنگی پس از المپیک ریو پوست اندازی کرد و ای کاش فقط همین تیم ۴ سال پیش به ریو می‌رفت تا امروز به تیمی کاملا با تجربه و پخته تبدیل شود. به هر حال عقیده سرمربی تیم ملی ۴ سال پیش این بود که آن تیم به المپیک ریو برود و آن نتایج تلخ رقم بخورد.

این پیشکسوت کشتی فرنگی ایران، افزود: ما در همه وزن‌ها شانس رسیدن به مدال المپیک را داریم اما این که بتوانیم به مدال طلا برسیم را نمی‌دانم. البته این دوره المپیک نیز مثل سایر دوره‌های قبل نیست چرا که کرونا باعث شده کشتی گیران همه کشورها در سطح خیلی ایده آلی نباشند و به اعتقاد من هر کشتی گیری که آماده‌تر باشد می‌تواند موفق شود.

او درباره از دست رفتن سهمیه وزن ۸۷ کیلوگرم کشتی فرنگی و حضور ایران با ۵ فرنگی کار در المپیک توکیو، گفت: متاسفانه سهمیه این وزن از دست رفت و حیف شد که نتوانستیم با تیم کامل به توکیو برویم. حسین نوری در رقابت‌های گزینشی اشتباه فاحشی مقابل حریف چینی داشت و مربیان کنار تشک نیز آنطور که باید نتوانستند او را مدیریت کنند. به نظر من نمی‌توانیم بگوییم فقط او اشتباه کرده چرا که قطعا کادر فنی هم در این شکست مقصر بود. به نظر من ۷۰ درصد خود نوری مقصر بود و ۳۰ درصد هم مربیان تیم ملی نقش داشتند. او کشتی گیر کم تجربه‌ای نبود و نباید در ۴۰ ثانیه پایانی اینطور کشتی می‌گرفت. مربیان در ثانیه‌های پایانی می‌توانستند به او کمک کنند. به اعتقاد من نوری کم نگذاشت اما اشتباه کرد.

مشتاقی تصریح کرد: نوری شانس حضور در المپیک را خیلی راحت از دست داد و تا ۴ سال دیگر مشخص نیست در چه وضعیتی باشد، همانطور که من ۴ سال پیش گفتم اگر علیاری به المپیک نرود معلوم نیست ۴ سال دیگر بتواند و امروز می بینیم که اصلا او شانسی برای رفتن به المپیک ندارد. به هر حال دیگر کاری نمی‌شود کرد و ایرادی هم ندارد چرا که روس‌ها هم مثل ما با ۵ فرنگی کار به توکیو می‌روند. باید از این شکست ها برای کسب نتایج بهتر درس بگیریم.

وی در پایان گفت: در سنگین وزن می‌توانستیم ۳ کشتی گیرمان را در همین جام تختی به میدان بفرستیم تا دیگر نیازی نباشد با این اوضاع بی پولی فدراسیون که حق هم دارد، آن ها را به تورنمنت خارجی ببریم. معلوم نیست آنجا چه شرایطی پیش بیاید و اصلا آن ها با هم کشتی بگیرند یا نه. به نظر من جام تختی بهترین فرصت برای کادر فنی بود تا در سنگین وزن به جمع بندی نهایی برسد.
برچسب ها: کشتی فرنگی
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها