به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۲۱:۰۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۰۳ ساعت ۱۱:۵۳
کد مطلب : ۲۷۳۸۹۵

تعلیق آموزگاران به علت مخالفت باكودتاگران

تعلیق آموزگاران به علت مخالفت باكودتاگران
گروه بین الملل: یکی از مقامات رسمی فدراسیون آموزگاران میانمار گفت: بیش از ۱۲۵ هزار آموزگار در میانمار از سوی مقام‌های نظامی به خاطر پیوستن به جنبش نافرمانی مدنی با هدف مخالفت با کودتای نظامی در این کشور که در فوریه سال جاری میلادی انجام شد، به حالت تعلیق در آمده‌اند.
 تعلیق این تعداد از آموزگار در میانمار چند روز پیش از آغاز سال جدید تحصیلی در این کشور صورت گرفته که برخی از آموزگاران و والدین آن را تحریم کرده‌اند که بخشی از جنبش نافرمانی مدنی است که کشور را از زمان آغاز کودتا فلج کرده است.در مجموع ۱۲۵ هزار و ۹۰۰ آموزگار تعلیق شده‌اند.
یکی از مقام‌های فدراسیون آموزگاران میانمار که خود در فهرست تحت پیگرد خونتا به اتهام تحریک آموزگاران قرار دارد، از دادن جزئیات به دلیل نگرانی از اقدامات تلافی جویانه از سوی خونتا امتناع کرد.میانمار ۴۳۰ هزار آموزگار مدرسه دارد.
این مقام مسئول که خودش یک آموزگار است، گفت: خونتا به افراد نامه‌ها و بیانیه‌های تهدیدآمیز داده تا برای کار کردن به مدرسه برگردند. اگر آنها واقعا این تعداد از افراد را اخراج کنند، تمام سیستم آموزشی میانمار از کار می‌ایستد.
در همین حال، روزنامه "گلوبال نیولایت آو میانمار" در بیانیه‌ای از آموزگاران و دانش آموزان خواسته است تا برای آغاز سال تحصیلی جدید به مدارس برگردند.
این اختلال در سیستم آموزشی و مدارس میانمار بازتاب همانی است که در سیستم بهداشت و درمان میانمار از آغاز کودتای این کشور و سرنگونی دولت مدنی آنگ سان سوچی، رهبر دوفاکتوی میانمار آغاز شده است.براساس اعلام فدراسیون آموزگاران میانمار، حدود ۱۹ هزار و ۵۰۰ کارمند دانشگاه‌ها نیز تعلیق شده‌اند.ثبت نام مدارس در سال تحصیلی جدید میانمار از ژوئن آغاز می‌شود اما برخی از آموزگاران می‌گویند که قصد دارند تا نگذارند فرزندانشان به مدرسه بروند و این اعتراضی به حکومت خونتاست.سیستم آموزشی میانمار که از ضعیفترین سیستم‌های تحصیلی در منطقه محسوب می‌شود. حتی در دوران رهبری آنگ سان سوچی که خود یکی از پیشروان سیستم آموزشی محسوب می‌شد، وضعیت آموزشی در این کشور آسیایی ضعیف بود.
"دولت وحدت ملی" که توسط مخالفان خونتا تاسیس شده، می‌گوید هر کاری انجام می‌دهد تا از دانش آموزان و آموزگاران حمایت کند و از اهداکنندگان خارجی نیز خواسته است تا تامین مالی وزارت آموزش و پرورش تحت کنترل خونتا را متوقف کنند.

 
برچسب ها: میانمار
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها