به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۰۳ ساعت ۱۲:۰۶
کد مطلب : ۲۷۳۹۰۳

استراتژی جدید عراق برای مبارزه با داعش

استراتژی جدید عراق برای مبارزه با داعش
گروه بین الملل: مقامات امنیتی عراق از تدوین استراتژی جدید و ۵ ساله برای مبارزه با گروه تروریستی داعش خبر داد.
 «صباح النعمان»، سخنگوی دستگاه مبارزه با تروریسم عراق در کنفرانس امنیتی فرماندهان عملیات مشترک، دستگاه پلیس و مبارزه با تروریسم که در بغداد برگزار شد، گفت این دستگاه بر اساس ماموریت‌های محوله برای انهدام شبکه‌های تروریستی تلاش می‌کند و این تحلیل و دیدگاه دستگاه فقط محدود به مقابله با فعالیت‌های تروریستی نیست، بلکه نظارت و ارزیابی نیز انجام می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: این دستگاه استراتژی را برای مبارزه با تروریسم کلید زده است که برای پنج سال با هدف مقابله با داعش ادامه می‌یابد.
النعمان تصریح کرد که بیش از ۲۵۰ غار از آغاز سال میلادی جاری منهدم شده و چندین شبکه تروریستی منحل شده است و سرکردگان برجسته‌ای در داعش به هلاکت رسیده‌اند و عملیات علیه نیروهای باقی مانده از داعش همچنان ادامه دارد.در همین رابطه، فرماندهی عملیات مشترک روش جدیدی را علیه نیروهای باقی مانده داعش در پیش گرفته است. در این راستا، «تحسین الخفاجی»، سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک در همان کنفرانس خبری عنوان داشت که این فرماندهی با همکاری نیروهای امنیتی در رسته‌های مختلف روش تاکتیکی را در پیش گرفته است که بر مبنای تمرکززدائی در اجرای عملیات علیه نیروهای داعش است.
وی تصریح کرد: فرماندهی عملیات با ائتلاف بین‌المللی از طریق تحویل گرفتن دستگاه‌های جدید نظارت بر مرزهای عراق و سوریه و جلوگیری از نقض‌ها و نفوذ نیروهای تروریستی همکاری می‌کند و تمامی شکاف‌ها در مرزهای عراق با سوریه طی دو ماه آتی پر خواهد شد.الخفاجی عنوان داشت که کمیته‌های فنی طی دو هفته آتی نشستی را در مورد زمان‌بندی عقب نشینی نیروهای بیگانه برگزار می‌کنند.وزارت کشور عراق نیز از انجام عملیات گسترده‌ای علیه گروه‌های جنایتکار در تعدادی از استان‌ها خبر داد.


 
برچسب ها: عراق
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها