به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۰۳ ساعت ۱۲:۳۸
کد مطلب : ۲۷۳۹۱۴
زاهدی:

به پرسپولیس همیشه دین خواهم داشت

به پرسپولیس همیشه دین خواهم داشت
گروه ورزشی: مهاجم تیم زوریا لوهانسک گفت: با وجود حضور در یک تیم ایرانی صفر درصد هم به زبان اوکراینی تسلط ندارم. شهاب زاهدی درباره حضورش در تیم زوریا لوهانسک اوکراین اظهار داشت:حدود نیم فصل است که به تیم زوریا اضافه شدم، تیمی کاملا حرفه‌ای است. شاید جزو مدعیان قهرمانی نباشد اما هر سال جزو تیم‌های بالای جدولی است و حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. خیلی خوشحالم که توانستم به زوریا اضافه شوم.

وی درباره عملکرد عالی خود در تیم المپیک دونتسک گفت: خدا را شکر در آن تیم هم شرایط خیلی خوبی داشتم، به ویژه در نیم فصل اول لیگی که به پایان رسید، شرایط خیلی برای من هموار شده بود زیرا کاملا در تیم جا افتاده و فوتبال تیم المپیک دونتسک برای من قابل درک شده بود. این موضوع مزید بر علت شد تا بتوانم عملکرد خوبی داشته باشم.

مهاجم تیم زوریا لوهانسک درباره میزان تسلط خود به زبان اوکراینی توضیح داد: تسلط من صفر درصد است اما روسی را تقریبا 10 درصد بلد هستم. اوکراینی‌ها به زبان روسی صحبت می‌کنند اما مردم در قسمت غربی این کشور اوکراینی حرف می‌زنند. کل کشورشان به زبان روسی تسلط دارند. زبان اوکراینی خیلی متفاوت‌تر از روسی است و حتی سلام دادن به این زبان هم متفاوت است.زاهدی افزود: چند بار سلام کردن به من یاد دادند اما نتوانستم یاد بگیرم. با کادر فنی تیم‌مان و برخی بازیکنان انگلیسی حرف می‌زنم اما در زمین بازی روسی صحبت می‌کنم. باید ذهنم را به شکلی برنامه ریزی کنم که بیرون از زمین مسابقه هم بتوانم روسی صحبت کنم. (با خنده)

وی درباره هم تیمی شدن با اللهیار صیادمنش گفت: وی جدا از فوتبال پسر خیلی خوب و با شخصیتی است. حتی قبل از هم تیمی شدن هم با اللهیار دوست بودم. خدا را شکر کنار هم شرایط خوبی سپری می‌کنیم. هم تیمی بودن با یک ایرانی خیلی خوب است و برای پیشرفت و فکر کردن به سطح بالاتر به هم کمک می‌کنیم. از خوش شانسی من است که توانستم با صیاد منش هم تیمی شوم و قطعا می‌توانم چیزهای زیادی از وی یاد بگیرم.

مهاجم تیم زوریا لوهانسک درباره اینکه آیا از تیم‌های بهتر هم پیشنهاد داشت، عنوان کرد: از رده‌های بالاتر و تیم‌های بهتر پیشنهاد داشتم اما برای خودم پیش بینی هایی داشتم. می‌توانستم به لیگی بروم که بهتر دیده شود و در ایران شناخته‌شده‌تر باشد، اما آنچه برای من مهم بود به بهترین شکل طی کردن مسیر پیش رویم بود. به نظرم تصمیم خیلی خوبی گرفتم زیرا لوهانسک هم تیم خیلی خوبی است.

زاهدی درباره ارتباط خود با بازیکنان لژیونر گفت: در حد شبکه‌های اجتماعی با بچه‌ها در ارتباط هستم، اما این افتخار را نداشتم که به آنها نزدیک شوم. در تنهایی  شرایط تمرکز بیشتری دارم.وی درباره تفاوت فوتبال ایران و اوکراین اظهار داشت: قطعا امکانات برای پیشرفت یک بازیکن در زمینه تیمی و فردی خیلی مهم است، اما مهم‌ترین چیزی که می‌تواند تفاوت را به وجود آورد نوع ذهنیتی که در آن کشور حاکم است. این موضوع حتی از امکانات هم خیلی مهم‌تر است.

مهاجم تیم زوریا درباره اینکه آیا در اوکراین هم برق قطع می‌شود، گفت: تاکنون ندیده‌ام، شاید جایی که ما هستیم برق نمی‌رود. امیدوارم این مشکل در ایران هم زودتر حل شود.زاهدی درباره احتمال غیبت خود در لیست آتی تیم ملی عنوان کرد: این موضوع را دنبال نمی‌کنم، اما چیزی هم نبوده که در جریانش باشم. حضور در تیم ملی سبب افتخار من است.  همان گونه که برای هر فوتبالیستی بازی کردن برای کشورش یک افتخار محسوب می‌شود اما خیلی دوست دارم در جایی قرار بگیرم که مفید باشم. تاکنون تلاش کرده‌ام و قطعا از این به بعد هم بیشتر تلاش می‌کنم تا بتوانم روزی پیراهن تیم ملی را بپوشم.

وی درباره چگونگی حضورش در لیگ ایسلند تصریح کرد: وقتی در تیم پرسپولیس بودم پیشنهاد ایسلند مطرح شد. حسین عبدی در آن زمان مدیر تیم‌های پایه پرسپولیس بود. وی در انگلیس تحصیل کرده و با سرمربی تیم ایسلند که این تیم را به جام جهانی برد دوست خیلی نزدیک است و در یک دوره با هم بودند. همین موضوع سبب شد مرا معرفی کند.

لژیونر فوتبال کشورمان افزود: یک نیم فصل را با تیم ایسلندی قرارداد داشتم و خیلی خوب کار کردم و گل‌های زیادی هم زدم. پاس‌ گل‌های زیادی هم ارسال کردم و همین موضوع سبب شد که قراردادم را تمدید کنند. اما یک فصل بیشتر آنجا نماندم. در ادامه پیشنهاد تیم کره‌ای مطرح شد و خیلی خوشحالم که چنین اتفاقی افتد، زیرا اکنون شرایط بهتری دارم.

زاهدی درباره اینکه آیا سطح لیگ‌های اوکراین و روسیه یکسان است، گفت: شاید تیم‌های بالای جدول اوکراین و روسیه در یک سطح باشند اما تیم‌های پایین جدولی روسیه بهتر از اوکراین هستند. دستکم اختلاف بین تیم‌های بالا و پایین جدول در روسیه کمتر است.وی در باره علاقه‌اش به پرسپولیس توضیح داد: با عملکردم نشان دادم طرفدار چه تیمی هستم، پرسپولیس جایی است که در آن رشد کردم و همیشه به آن دین داشته و خواهم داشت. امیدوارم یک روزی بتوانم این همه لطف را جبران کنم.

مهاجم سابق پرسپولیس درباره تخصص علی دایی در پیدا کردن استعدادها توضیح داد:  وی جدا از مربیگری یک اسطوره برای فوتبال کشورمان است. البته زمانی که علی دایی رفت و حمید درخشان آمد به پرسپولیس اضافه شدم. شرایط در آن زمان خیلی سخت بود و جو متشنجی وجود داشت. برای من به عنوان یک بازیکن جوان وضعیت خیلی سخت شده بود، اما اکنون شرایط پرسپولیس خیلی بهتر است. شروع فوتبالم در رده بزرگسالان با سرمربیگری حمید درخشان در پرسپولیس بود. البته اکنون با وی در ارتباط نیستم.

زاهدی درباره اینکه آیا از پیشکسوتان مشاروه می‌گیرد، عنوان کرد: بیشتر کتاب‌هایی درباره موفقیت و خودآگاهی می‌خوانم. با خواندن این کتاب‌ها نتایج زیادی در زندگی‌ام گرفتم و مسیر سختی داشتم، مدت زیادی از کارم دور بودم و بازگشت در این شرایط خیلی سخت است. باید یک ذهن قوی و برنده داشته باشید. خدا را شکر توانستم بار دیگر در این مسیر قرار بگیرم.

وی درباره اینکه آیا در فوتبال اوکراین هم مثل فوتبال ایران درگیری و حاشیه زیاد است، پاسخ داد: به این شدت نیست. اخبار فوتبال ایران را خیلی دنبال نمی‌کنم فقط یک صفحه اینستاگرامی دارم که اخبار را از آن طریق می‌خوانم. این حواشی خیلی به فوتبال ایران ضربه می‌زند. صحبت کردن درباره مسائل فنی خیلی کم شده و خیلی وقت است چنین چیزی ندیده‌ام.

مهاجم تیم زوریا درباره اینکه آیا در فوتبال اوکراین هم تا این حد به داوری اعتراض می‌شود، گفت:  این موضوع جزو زیبایی‌های فوتبال است اما به این شدت که در ایران می‌بینیم نیست زیرا در اوکراین VAR داریم و اگر مشکلی باشد با این سیستم حل می‌شود. اما در ایران چنین سیستمی هنوز نیامده است. زاهدی در باره احتمال بازگشتش در آینده نزدیک  به پرسپولیس توضیح داد: همیشه پرسپولیس را دوست داشته و خواهم داشت. قطعا اگر روزی بتوانم به این تیم کمک کنم چراکه نه.

وی در باره احتمال گرفتن تابعیت اوکراین گفت: من ایرانی هستم.مهاجم زوریا در باره مدت زمان قراردادش با این تیم تصریح کرد: با این تیم 4 ساله قرارداد بستم که سه سال و نیم آن باقی مانده است. به نظر من این مدت زیاد نیست.زاهدی درباره اینکه آیا دوست داشت به تیم‌های حاشیه خلیج فارس بیاید توضیح داد: دوست دارم عمر فوتبال حرفه‌ای‌ام در سطح حرفه‌ای خیلی بالا باشد به همین دلیل هیچ وقت به حضور در تیم‌های حاشیه خلیج فارس فکر نکردم. دوست دارم همیشه رو به جلو بروم و فوتبال در این کشورها بیشتر برای ریکاوری کردن است.
وی درباره اینکه آیا میلیاردها تومان بابت حضور در اوکراین جمع کرده، افزود: احتمالا میلیون‌ها دلار جمع کردم (باخنده) مهم پول نیست بلکه خوشحال بودن است. البته پول به خوشحال بودن کمک می‌کند.

مهاجم تیم زوریا در باره اینکه طرفدار کدام تیم اروپایی است اضافه کرد: رئال مادرید را خیلی دوست دارم، متاسفانه این تیم امسال دوم شد، اما فوتبال است و خیلی سخت است که همیشه در آن اول باشید. برخی مواقع باید دوم باشید تا ارزش اول بودن را بیشتر بفهمید.زاهدی در باره احتمال جدایی زین الدین زیدان از رئال مادرید خاطرنشان کرد: خیلی دوست دارم اگر رونالدو در یوونتوس بماند، زیدان هم به این تیم برود. البته با توجه به اینکه  یوونتوس اکنون سهمیه لیگ قهرمانان کسب کرده احتمال ماندن رونالدو بیشتر شده است. خیلی خوب است آنها با هم کار کنند زیرا خیلی خوب از همکاری‌شان جواب گرفتند.

وی درباره سختی لیگ انگلیس توضیح داد: با توجه به اینکه بازی‌های لیگ انگلیس خیلی فشرده و فیزیکی است، بازیکن باید آمادگی بدنی بالایی داشته باشد. ایسلند هم فوتبال فیزیکی دارد اما سطح فوتبال دو کشور اختلاف زیادی با هم دارد. کیفیت آنها هم با هم متفاوت است اما مدل فوتبال در ایسلند به شکلی است که خطا در آن وجود ندارد. اگر خون از پا نیاید، خطا نمی‌گیرند. فقط در این دو مورد با هم شبیه هستند.

مهاجم تیم زوریا در باره الگوی فوتبالی خود در داخل و خارج از کشور گفت: نمی‌توان گفت الگو زیرا مسیر و نوع موفقیت هر شخص متفاوت است اما رونالدو را خیلی دوست دارم. از بین بازیکنان داخلی هم بازیکنان ایرانی برای من قابل احترام هستند.زاهدی درباره بدون تماشاگر برگزار شدن مسابقات در لیگ اوکراین توضیح داد: مسابقات لیگ اوکراین به دلیل کرونا بدون تماشاگر برگزار می‌شود. البته مردم این کشور مشغول واکسن زدن هستند و این کار را از رده‌های سنی بالا شروع کرده‌اند. فینال جام حذفی اوکراین هم که یک هفته قبل برگزار شد با تماشاگر بود. حضور تماشاگران در ورزشگاه بستگی به شهر دارد، اگر شهر در منطقه قرمز باشد، تماشاگر به ورزشگاه نمی‌رود اما اگر وضعیت آرام باشد احتمال دارد یک مسابقه با تماشاگر انجام شود. شب گذشته هم دیدار تیم ملی اوکراین در خارکیف با تماشاگر بود. البته با توجه به اینکه اکنون در فصل تابستان هستیم آمار ابتلا به کرونا کمتر شده.

وی در باره دوشغله بودن آندره شوچنکو، در فوتبال اوکراین عنوان کرد: وی رئیس فدراسیون و سرمربی تیم ملی این کشور است. احتمال دارد خودش نامه بدهد و خودش را برکنار کند. البته وی اسطوره فوتبال اوکراین است.
لژیونر فوتبال کشورمان درباره اینکه آیا تاکنون برای بازیکنان خارجی شاغل در اوکراین بحث تغییر تابعیت مطرح شده، گفت: دوست ندارم در باره این مسائل صحبت کنم زیرا کمکی به من نمی‌کند که بگویم شده یا نشده است. این موضوع تأثیری در اتفاقات پیش رو ندارد. به همین دلیل حول محور چنین مسائلی جستجو نداشتم.
زاهدی درباره نحوه ورودش به فوتبال گفت: جدا از مسائل فوتبالی به برخی چیزها خیلی اعتقاد دارم و در همان راستا به سرنوشت و چیزی که در مسیرم قرار می‌گیرد اعتقاد ویژه‌ای دارم. کاملا اتفاقی وارد فوتبال شدم. در مدرسه بازی می‌کردم که به تیم منطقه 9 دعوت شدم. تورج حق‌وردی که داور بود مربی مدارس منطقه 9 تهران بود. از آنجا به تیم‌های باشگاهی رسیدم. خیلی اتفاقی در این مسیر افتادم. ارتباطی نداشتم و کسی هم نبود من را به تیم‌های باشگاهی معرفی کند، ولی بعد از آن دیدم برای چنین کاری ساخته شده‌ام و با حمایت خانواده‌ام بعد از آن فوتبال را ادامه دادم.

 
برچسب ها: شهاب زاهدی
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها