به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۰۳ ساعت ۱۳:۴۷
کد مطلب : ۲۷۳۹۴۷

کتاب تاریخ مردم ایران به چاپ هجدهم رسید

کتاب تاریخ مردم ایران به چاپ هجدهم رسید
گروه فرهنگی:کتاب «تاریخ مردم ایران» اثر عبدالحسین زرین کوب در انتشارات امیرکبیر تجدید چاپ شد.
 مجموعه دو جلدی کتاب «تاریخ مردم ایران» اثر عبدالحسین زرین کوب در انتشارات امیرکبیر تجدید چاپ شد. تاکنون این کتاب ۱۸ بار بازنشر شده است. زرین کوب در این اثرش با زبانی شیوا و فصیح تاریخ ایران را بازگو می‌کند. این جلد از پایان جلد نخست آن آغاز می‌شود و در آن به بررسی بخش‌ها و زوایه‌های مهم تاریخ مردم ایران زمین از جمله فرهنگ، تصوف، کلام، فلسفه و ادبیات فارسی در کنار روایت تاریخ دوره‌ای از پهلوی ایران پرداخته است.

 
جلد نخست کتاب به تاریخ ایران پیش از اسلام می‌پردازد. این جلد به دو بخش تاریخ پهلوانی و واقعی تقسیم می‌شود. در بخش ابتدایی آن به دنیای اساطیری سرزمینمان می‌پردازد. از افسانه‌های پیشدادی و کیانیان، اوستا و زرتشت سخن به میان می‌آورد.در بخش دوم جلد نخست آن که «افق‌های دور» نامیده شده است از ورود آریایی‌ها به فلات ایران آغاز می‌شود و تا پایان حکمرانی ساسانیان ادامه می‌یابد. این مجموعه دوجلد هم اکنون در بازار نشر عرضه شده است.
برچسب ها: کتاب
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها