به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۰۳ ساعت ۱۳:۵۵
کد مطلب : ۲۷۳۹۵۴

فواید شگفت انگیز ۳۰دقیقه پیاده روی صبحگاهی

فواید شگفت انگیز ۳۰دقیقه پیاده روی صبحگاهی
گروه علمی: پیاده روی صبحگاهی برای سلامت استخوان‌ها و مفاصل، قلب، آرامش اعصاب و بهبود روحیه، پوست و مو، عملکرد مغز و ریه‌ها بسیار مفید است. شما برای انجام این ورزش فقط به کفش پیاده روی نیاز دارید و این ورزش برایتان هزینه بالایی ندارد.

در شرایط امروزی، اپیدمی کرونا و قرنطینه؛ میزان ورزش افراد در تمام سنین کاهش پیدا کرده است. متخصصان معتقدند این نمونه ورزش‌ها در هر موقعیتی به خصوص شرایط اپیدمی کرونا برای تقویت بدن بسیار حائز اهمیت است؛ بنابراین شما می‌توانید حتی با پیاده روی‌های صبحگاهی به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کنید. فقط باید به این نکته توجه داشته باشید برای پیاده روی به دلیل اپیدمی بیماری در مکان‌های شلوغ حضور پیدا نکنید و مسیر‌های خلوت را انتخاب کنید.

از مهم‌ترین فواید ۳۰ دقیقه پیاده روی صبحگاهی می‌توان به مواردی مانند ارتقای سیستم ایمنی بدن، کنترل و پیشگیری از دیابت و سلامت خون با تنظیم فشار خون اشاره کرد. کالری سوزی و کمک به کاهش وزن، پیشگیری از آرتروز و پوکی استوان و مانع از گرفتگی عروق با کنترل کلسترول از دیگر فواید پیاده روی صبحگاهی محسوب می‌شوند.

پیاده روی صبحگاهی می‌تواند با رفع افسردگی، کاهش خطر ابتلا به سرطان و بهبود عملکرد مغز با افزایش اکسیژن رسانی به سلامت عمومی بدن کمک کند. افرادی که مدام احساس خستگی و بی خوابی دارند؛ با پیاده روی صبحگاهی می‌توانند این مشکل را حل کنند.

امروزه هشدار‌های زیادی در خصوص جدی گرفتن موضوع آلزایمر به افراد داده می‌شود که می‌توان با پیاده روی‌های صبحگاهی خطر ابتلا به زوال عقل و آلزایمر را تا حدامکان کاهش داد. در صورت تداوم این ورزش صبحگاهی، می‌تواند پیری را به تعویق بیندازد و انرژی شما را افزایش دهد.

از دیگر فواید پیاده روی صبحگاهی با توجه به اپیدمی ویروس کرونا و اهمیت تقویت سیستم ایمنی بدن؛ می‌توان به بهبود ظرفیت ریه‌ها اشاره کرد که متخصصان توصیه‌های بسیار زیادی را درباره تقویت این عضو بدن متذکر شده اند. شادابی پوست و مو از فواید دیگر این ورزش صبحگاهی محسوب می‌شود.
برچسب ها: پیاده روی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها