به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۲۱:۰۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۰۳ ساعت ۱۵:۲۶
کد مطلب : ۲۷۳۹۷۸

توافق نظارتی با ایران تمدید شد

توافق نظارتی با ایران تمدید شد
 گروه سیاسی:  مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی،گفت: توافق همکاری سه‌ماهه ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به تازگی به پایان رسید اکنون یک ماه دیگر تمدید شده است.
تمدید نشدن این توافق می‌توانست گفت‌وگوهای اصلی مربوط به احیای برجام را به بحران بکشاند.
رافائل گروسی گفت که توافق برای تمدید نظارت‌ها، پس از گفت‌وگویی طولانی‌مدت  با علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی، به‌دست آمده است.او گفت که «با ایران موافقت کردیم تا اطلاعات جمع‌شده توسط تجهیزات فنی ما در تهران و چند نقطه دیگر، حفظ شده و در اختیار آژانس بماند.»
او در ادامه گفت که بر اساس توافقی دیگر، «قرار شد که پایش فعالیت‌های مورد توافق، به همین شکل کنونی، تا یک ماه دیگر، یعنی تا ۲۴ ژوئن، ادامه پیدا کند.»
رافائل گروسی در ادامه توضیح داد باوجود محدودیت‌هایی که ایران برای بازرسی و پایش ایجاد کرده، دستگاه‌های آژانس در ایران در حال ثبت و پایش هستند و آژانس از طریق این دستگاه‌ها، ابزاری برای ادامه راستی‌آزمایی خواهد داشت.
همزمان با رافائل گروسی، کاظم غریب‌آبادی، نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز این توافق یک‌ماهه را تأیید کرد.
آژانس در هفته‌های اخیر مشغول رایزنی با مقامات جمهوری اسلامی بود تا راهی برای تداوم نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران بیابد
با این حال، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس ایران، روز یکشنبه اعلام کرد که آژانس از روز اول خرداد «حق دسترسی به تصاویر» برنامه هسته‌ای ایران و انتقال اطلاعات را ندارد.


 
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها