به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۰۳ ساعت ۱۵:۳۲
کد مطلب : ۲۷۳۹۸۰

محدودیت صدور ویزا برای مقام‌های اتیوپی

محدودیت صدور ویزا برای مقام‌های اتیوپی
 گروه بین الملل: ایالات متحده در واکنش به ادامه مناقشه نظامی در منطقه تیگرای، گروهی از مقام های سیاسی و نظامی اتیوپی و اریتره را از ورود به این کشور منع کرد.
آنتونی بلینکن با اعلام محدودیت های صدور روادید برای مقام های دولت های اتیوپی واریتره، از ادامه نقض حقوق بشر در منطقه تیگرای که در شمال اتیوپی قرار دارد، ابراز تاسف و بر ارسال سریع کمک های بشردوستانه به این منطقه تاکید کرد.
بلینکن در بیانیه ای  گفت:‌ ''ایالات متحده کشتار، جابجایی اجباری، خشونت جنسی سازمان یافته و دیگر موارد نقض های حقوق بشر را به شدت محکوم می کند... ما همچنین از تخریب بناهای غیرنظامی، منابع آب و بیمارستان ها در تیگرای منزجر شده ایم. ''او گفت: ''به رغم تلاش های چشمگیر دیپلماتیک، طرفین درگیر اقدام معنی داری برای پایان دادن به خصومت ها و یافتن راه حل مسالمت آمیزی صورت نداده اند. ''
به گفته بلینکن، محدودیت های صدور ویزا شامل مقام های فعلی و سابق در دولت های اتیوپی و اریتره و همین طور اعضای نیروهای مسلح و سازمان های امنیتی این دو کشور است.
 بلینکن همچنین از محدود شدن کمک های اقتصادی و امنیتی آمریکا به اتیوپی خبر داد.با این حال، به گفته بلینکن کمک های بشردوستانه به اتیوپی ادامه خواهد داشت.درگیری های نظامی در منطقه تیگرای پس از آن بالا گرفت که نوامبر گذشته ابی احمد علی، نخست وزیر اتیوپی از ارسال نظامیان به این منطقه خبر داد.به گفته ابی احمد علی، علت این تصمیم بازداشت و خلع سلاح اعضای جبهه آزادی بخش تیگرای به خاطر حملات آنها علیه نظامیان دولتی است.جبهه آزادی بخش تیگرای کنترل دولت محلی در این منطقه را در دست دارد.اتیوپی همچنین اریتره را به حمله به منطقه تیگرای و کشتار ۱۱۰ نفر از غیرنظامیان در ماه نوامبر متهم کرده است.


 
برچسب ها: آمریکا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها