به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۰۳ ساعت ۱۶:۵۷
کد مطلب : ۲۷۳۹۸۹

دو کاندیدای رقیب اسد از او اعلام حمایت کردند!

دو کاندیدای رقیب اسد از او اعلام حمایت کردند!
گروه بین‌الملل: فردا ۵ خرداد ۱۴۰۰ (۲۶ مه ۲۰۲۱) همزمان با دهمین سالگرد آغاز جنگ خونین سوریه، در این کشور انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار خواهد شد. غیر از بشار اسد، از ۵۰ نفر دیگر که برای انتخابات ثبت‌نام کرده بودند، تنها صلاحیت دو نفر تائید شده است. جالب است که این دو نفر از هم‌اکنون حمایت خود را از کاندیدای سوم یعنی بشار اسد اعلام کرده‌اند‌! محمود کیلانی تحلیلگر سوری ساکن وین می‌گوید: «سابقه ندارد که کاندیدایی در یک انتخابات، قبل از رای‌گیری از کاندایدی رقیب حمایت کند! بدیهی است که این دو نفر تنها برای خالی نبودن عریضه صلاحیت‌شان مورد تائید قرار گرفته تا مثلا بتوانند بگویند که انتخابات «رقابتی» بوده و بشار اسد واقعا منتخب مردم است.» کیلانی افزود: «مضحک‌تر از این کاندیداهای تقلبی فهرست کشورهایی است که قرارست بر این انتخابات نظارت کنند: روسیه، ونزوئلا، نیکاراگوئه، ایران و آبخازیا. موجودیت آبخازیا را هم تنها روسیه، سوریه، ونزوئلا و نیکاراگوئه به رسمیت شناخته‌اند.

در همین حال، وزیر امور خارجه رژیم سوریه اعلام کرد که کشورش از هرگونه ابتکار عمل برای بازگشت روابط با کشورهای عربی استقبال می‌کند.
فیصل المقداد، پس از اعلام نتایج رای‌گیری درباره انتخابات که تحویل وزارت دادگستری شد، در گفتگو با خبرنگاران گفت: «سفارتخانه‌ها در سوریه درهای خود را باز کرده‌اند و برخی دیگر ظرف چند روز آینده باز خواهند شد. ما به ایالات متحده اجازه نمی‌دهیم که روند بازگشایی سفارتخانه‌های غربی در کشورمان را با شکست مواجه کند». گفتنی است که اتحادیه عرب در نوامبر سال 2011 ، (آذرماه 1390)همزمان با اوج‌گیری اعتراضات در سوریه و سرکوب بی‌رحمانه معترضان توسط رژیم بشار اسد، عضویت این کشور را به حالت تعلیق درآورد. اتحادیه عرب ابتدا تلاش کرد با ارسال ناظرانی به سوریه از ادامه خشونت‌های رژیم اسد، علیه تظاهر کنندگان جلوگیری کند اما دستگاه امنیتی رژیم سوریه با حضور ناظران اتحادیه عرب به قتل وحشیانه و سرکوب ادامه داده و سپس ناظران اتحادیه عرب را از سوریه اخراج کرد این تصمیم به طرد نماینده رژیم از اتحادیه عرب و تعلیق عضویت این کشور منتهی شد.
 
برچسب ها: بشار اسد
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها