به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۱:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۰۴ ساعت ۱۰:۴۰
کد مطلب : ۲۷۴۰۸۰

وزش بادشدید و گرد و خاک درجنوب شرق کشور

وزش بادشدید و گرد و خاک درجنوب شرق کشور
گروه جامعه: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به وقوع رگبار باران در برخی نقاط کشور گفت: طی روز پنجشنبه (۶ خرداد) در شرق و جنوب شرق وزش باد شدید و احتمال خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست.صادق ضیائیان  اظهار کرد: امروز (۴ خرداد) در شمال غرب، غرب، مناطقی از جنوب غرب، غرب اصفهان، شمال فارس، ارتفاعات کرمان، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز، تهران و در استان‌های گیلان، مازندران و شرق گلستان رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید به‌ویژه طی ساعات بعد ازظهر پیش‌بینی می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه طی این روز شدت بارش در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان و زنجان خواهد بود و احتمال وقوع تگرگ نیز در این استان‌ها وجود دارد، گفت: طی فردا (۵ خرداد) به‌تدریج بارش در شمال غرب و غرب کشور کاهش می‌یابد و در سواحل دریای خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق و در استان‌های همدان، مرکزی، قم، اصفهان، یزد و خراسان جنوبی بارش پراکنده رخ می‌دهد.ضیاییان با بیان اینکه شدت بارش طی فردا (۵ خرداد) در استان مازندران خواهد بود، اظهارکرد: طی این روز کاهش نسبی دما در استان‌های واقع در نوار شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی طی روز پنجشنبه (۶ خرداد) در شرق و جنوب شرق وزش باد شدید و احتمال خیزش گرد و خاک پدیده غالب منطقه خواهد بود همچنین در شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و در ارتفاعات البرز و در شمال شرق رگبار پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد رخ می دهد.

ضیاییان اظهار کرد: طی روزهای جمعه و شنبه (۷ و ۸ خرداد) در نیمه شرقی کشور جوی آرام همراه با افزایش نسبی دما انتظار می رود. طی این روز در شمال استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل و در ارتفاعات البرز مرکزی نیز طی ساعات بعد ازظهر رگبار پراکنده همراه با رعد و برق و وزش باد دور از انتظار نیست.

وی در ادامه با اشاره به اینکه طی امروز (۴ خرداد) در جنوب غرب و طی دو روز آینده در برخی نقاط استان تهران احتمال باد و گرد و خاک وجود دارد، گفت: دریای خزر نیز از بعد ازظهر امروز تا روز چهارشنبه (۵ خرداد)، شرق دریای عمان تا پایان هفته و خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه مواج خواهد بود.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۵ خرداد) نیمه ابری تا ابری، در بعضی ساعات وزش باد شدید همراه با رگبار و رعد و برق و با حداقل دمای ۲۱ و حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتیگراد و طی روز پنجشنبه (۶ خرداد) نیز صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد و با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۳۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
برچسب ها: هواشناسی وزش باد
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها