به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۰۴ ساعت ۱۰:۵۸
کد مطلب : ۲۷۴۰۹۳

هشدار آمریکا درباره سفر به توکیو ۲۰۲۰

هشدار آمریکا درباره سفر به توکیو ۲۰۲۰
گروه ورزشی: آمریکا درباره سفر شهروندان خود به کشور میزبان المپیک ۲۰۲۰ به خاطر اوج گیری شیوع کرونا هشدار داد.به گزارش ایسنا،  ایالات متحده روز دوشنبه به شهروندان خود هشدار داد که به ژاپن میزبان المپیک سفر نکنند. دلیل این امر افزایش خطر ابتلا به بیماری همه گیر Covid-۱۹ در کشورهای آسیایی تنها دو ماه قبل از آغاز بازی های المپیک است.
 
ژاپن میزبان المپیک ۲۰۲۰ به دلیل سرعت کند واکسیناسیون مورد انتقاد قرار گرفته است  و اعتراض های زیادی در این کشور درباره میزبانی المپیک وجود دارد و خیلی از افراد و اصناف خواستار لغو بازی‌ها هستند. البته ژاپن اولین مرکز واکسیناسیون گسترده خود را در آستانه بازی های المپیک افتتاح کرد.این تصمیم اساساً بر اساس توصیه های بهداشتی دولت گرفته و به شهروندان این کشور ابلاغ شده است.

فقط دو درصد از جمعیت ۱۲۵ میلیون نفری ژاپن تاکنون واکسینه شده اند.در کل نیز حدود ۱۲ هزار نفر در این کشور به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.توکیو، اوزاکا و هشت منطقه دیگر تحت شرایط اضطراری هستند و گزارش ها حاکی از تمدید این شرایط برای سه هفته دیگر است.

افکار عمومی تا حد زیادی مخالف برگزاری المپیک در تابستان امسال است اما برگزارکنندگان می گویند این رویداد می تواند با خیال راحت برگزار شود.اکثر ورزشکاران و سایر افرادی که در دهکده المپیک اقامت دارند، قبل از ورود به ژاپن واکسینه می شوند.سخنگوی وزارت امور خارجه گفت واشنگتن به تصمیم به تاخیر انداختن بازی های المپیک در تابستان گذشته احترام گذاشت و ما ملاحظات دقیق دولت ژاپن و کمیته بین المللی المپیک را هنگام آماده سازی برای بازی های المپیک توکیو در تابستان در نظر می گیریم. 
برچسب ها: المپیک توکیو
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها