به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۰:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۰۴ ساعت ۱۵:۰۸
کد مطلب : ۲۷۴۱۸۹

تحریم هوایی آسمان بلاروس

تحریم هوایی آسمان بلاروس
گروه بین الملل: در پی دستگیری یک عضو مخالف دولت بلاروس بعد از تغییر مسیر اجباری هواپیمای مسافربری رایان‌ایر، چندین شرکت هوایی بین‌المللی گفته‌اند از این پس از آسمان بلاروس عبور نخواهند کرد.
رومان پروتاسویچ، 26 ساله از آتن عازم لیتوانی بود که پرواز در میانه راه تغییر مسیر داد و در مینسک فرود آمد.وی در فرودگاه مینسک توسط دولت بلاروس دستگیر شد.
به گفته وزارت کشور بلاروس  پروتاسویچ در حال حاضر در بازداشتگاه است و شکایتی از وضع سلامتی خود ندارد.پیشتر پدر این روزنامه‌نگار گفته بود که نگران شکنجه پسرش در زندان و حتی محکوم شدن او به مرگ است. پروتاسویچ در ارتباط در اعتراضات گسترده سال گذشته علیه دولت الکساندر لوکاشنکو تحت تعقیب بود.دولت بلاروس می‌گوید این هواپیما به دلیل تهدید بمبگذاری  تغییر مسیر داده است.مدیر کل شرکت هوایی رایان‌ایر می‌گوید به جز دستگیری پروتاسویچ و دوستش، سه نفر دیگر نیز در مینسک پیاده شده‌اند که احتمالا ماموران مخفی دولت بلاروس بوده‌اند.
دومینیک راب، وزیر خارجه بریتانیا، گفته است تغییر مسیر این هواپیما نقض "گستاخانه و خطرناک قوانین بین‌المللی" است.فرانسه می‌گوید ممکن است پروازهای شرکت بلاویا که متعلق به بلاروس است در آسمان اتحادیه اروپا ممنوع شود.شرکت‌هایی هوایی که اعلام کرده‌اند از آسمان بلاروس عبور نخواهند کرد شامل ک.ال.ام هلندی، شرکت هوایی اس.ای.اس از دانمارک، سوئد و نروژ، شرکت هوایی ایربالتیک لتونی، ویز ایر مجارستان، و لوفتانزای آلمان می‌شوند.وزیر حمل و نقل بریتانیا به سازمان هواپیمایی این کشور دستور داده که به شرکت‌هایی هوایی توصیه کند از آسمان بلاروس پرهیز کنند تا مسافران خود را ایمن نگاه دارند.

 
برچسب ها: بلاروس
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها