به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۰۴ ساعت ۱۷:۲۶
کد مطلب : ۲۷۴۲۲۳

هزینه درمان افراد ۶۵ سال به بالا ۴برابر دیگران

هزینه درمان افراد ۶۵ سال به بالا ۴برابر دیگران
گروه جامعه: عضو هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی گفت:هزینه های درمان افراد سالمند و افراد بالای ۶۵ بیش از سه یا چهاربرابر هزینه‌های درمانی افراد دیگر است.محمدعلی همتی در همایش ملی «ایران ۱۴: رفاه و تأمین اجتماعی» گفت: مباحث مربوط به بحث و گسترش رفاه اجتماعی هم در حوزه مدنی و هم تامین اجتماعی باید مورد توجه قرار گیرد. بنابراین زمینه گفتگو در مورد این موضوع باید فراهم شود.

وی با اشاره به اهمیت آینده‌پژوهی گفت: ما باید به تغییرات آینده توجه کنیم. یکی از مشکلات ما مباحث مربوط به سالمندی است. در حوزه درمان افراد سالمند و افراد بالای ۶۵ باید بگوییم که بیش از سه یا چهاربرابر هزینه‌های درمانی مربوط به افراد سالمند است و این موضوع تحمیل جدی بر منابع نظام سلامت و رفاه و تامین اجتماعی است. بنابراین باید برای این مسئله فکری اساسی کرد.

همتی با تاکید بر اینکه حق سلامت جزو حقوق ذاتی بشر است، گفت: حاکمیت باید سلامت را برای آحاد جامعه فراهم کند. در قانون اساسی ما به بحث درمان و آموزش اشاره شده است به همین دلیل باید در این مورد به صورت جدی فکر کرد.عضو هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی گفت: بحث افزایش میزان طلاق و نزاع خانوادگی و همچنین خودکشی به خصوص در دوران کرونا و پسا کرونا، نشان دهنده‌ی این است که به این موضوع‌ها باید به طور جدی فکر کرد و برای افزایش حمایت‌های اجتماعی برنامه‌ریزی کرد.
برچسب ها: سالمندان
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها