به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۹:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۰۵ ساعت ۰۸:۵۴
کد مطلب : ۲۷۴۲۵۸

فاصله ۱۰هزار تومانی قیمت هندوانه در بازار

فاصله ۱۰هزار تومانی قیمت هندوانه در بازار
گروه اقتصادی: درحالی که قیمت هندوانه در مغازه‌های میوه فروشی سطح شهر به 14هزار تومان در هر کیلو رسیده، میادین میوه و تره بار تهران این میوه را 10هزار تومان ارزان‌تر عرضه می‌کنند.در نرخنامه جدید میادین میوه و تره بار، هر کیلوگرم هندوانه بزرگ (بالای 4کیلوگرم) 3هزار و950 تومان تعیین شده، این قیمت نسبت به نرخنامه پیشین کاهش نشان می‌دهد. قیمت بسیار بالای میوه‌های تابستانی در سال‌های اخیر باعث شده هندوانه و خربزه به‌صرفه‌ترین میوه برای فصل گرم باشند و بیشتر خانوارهای کم درآمد به خرید این میوه ها روی بیاورند اما امسال قیمت یک هندوانه متوسط 4کیلویی در مغازه های میوه فروشی قطعا بیش از 50هزار تومان خواهد بود.

دیگر میوه های نوبرانه نیز در میادین اختلاف قیمت زیادی با سطح شهر دارند، که در مواردی به بیش از 50هزار تومان هم می رسد. به عنوان مثال گیلاس که در میان میوه های بهاری و تابستانی با یکصد هزار تومان، بیشترین قیمت را در مغازه ها به خود اختصاص داده در نرخنامه میادین با 66هزار تومان اختلاف قیمت، 34هزار تومان قیمت خورده است. گوجه سبز نیز درمیادین 42هزار تومان قیمت دارد در حالی که این میوه ‌به‌رغم وعده های مسئولان صنفی برای ارزان شدن آن هنوز در مغازه ها 60تا 70 هزار تومان فروخته می‌شود.
مرجع : روزنامه همشهری
برچسب ها: هندوانه
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها