کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

خشونت‌های خونین در اعتراضات بغداد

5 خرداد 1400 ساعت 15:44


گروه بین الملل: رئیس جمهور عراق در واکنش به تظاهرات معترضان عراقی اعلام کرد، شناسایی قاتلان تظاهرکنندگان و فعالان حقی است که از بین نمی‌رود.
 برهم صالح، در توییتی نوشت، شناسایی قاتلان تظاهرکنندگان و فعالان حقی است که از بین نمی‌رود و استفاده از گلوله واقعی در تظاهرات نباید بدون تحقیقات و مجازات بماند.
وی افزود، حفاظت از امنیت و اموال عمومی وظیفه ملی است. تظاهرات مسالمت آمیز حقی قانونی و مظهر عزم عراقی ها برای داشتن کشوری مقتدر و دارای حاکمیت است و تحقق آرمانهای جوانان مستلزم تضمین انتخاباتی شفاف است.
مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق هم پیش از این اعلام کرده بود، برای انجام تحقیقات شفاف درمورد حقیقت حوادث تظاهرات اخیر در میدان التحریر عزمش را جزم کرده است.
وی در توییتی نوشت: "ما از آزادی اعتراضات مسالمت آمیز در عراق حمایت کردیم و دستورات سختگیرانه‌ای را برای محافظت از معترضان، خویشتنداری و منع استفاده از گلوله‌ به هر دلیل را صادر کردیم."
میدان التحریر و میادین دیگر بغداد با هدف مطالبه مجازات عاملان قتل تظاهرکنندگان سال ۲۰۱۹ صحنه تظاهرات گسترده فعالان بود.این تظاهرات به درگیری بین معترضان و نیروهای امنیتی منجر شد که در اثر آن دو معترض کشته و ده‌ها تن از جمله پرسنل امنیتی زخمی شدند.



 


کد مطلب: 274416

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/274416/خشونت-های-خونین-اعتراضات-بغداد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir