به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۰۶ ساعت ۰۸:۰۷
کد مطلب : ۲۷۴۴۷۷

یک زن مدیر موزه لوور فرانسه می‌شود

یک زن مدیر موزه لوور فرانسه می‌شود
گروه فرهنگ و هنر: وزیر فرهنگ فرانسه یک زن را به عنوان مدیر موزه لوور در پاریس برگزید. گزینش لورنس دکار به پیشنهاد امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه بوده است. او اولین مدیر زن در تاریخ برپایی این موزه است.
روزلین باچلت، وزیر فرهنگ فرانسه اعلام کرد که لورنس دکار از ماه سپتامبر جانشین فعلی موزه لوور در پاریس  خواهد شد. او که چهار سال است که موزه اورسی را در پاریس اداره می‌کند، اولین زنی است که به ریاست موزه لوور می‌رسد. گزینش او در راس یکی از مهم ترین موزه‌های جهان به پیشنهاد امانوئل مکرون، رئيس جمهوری فرانسه است.
دفتر ماکرون در توضیحی در این باره گفته که لورنس دکار، مورخی با تجربه در سطح بین‌المللی است و به دلیل توانایی‌اش انتخاب شد. او در افتتاح پروژه موزه لوور در ابوظبی نقشی اساسی داشت. موزه لوور ابوظبی در امارات متحده عربی در نوامبر ۲۰۱۷ افتتاح شد. این موزه در منطقه فرهنگی جزیره سعدیات قرار دارد و ساخت آن ۱۰ سال طول کشید.دکار به فرستنده رادیویی France Info گفته که او می خواهد لوور را به "فضای پژواک جامعه" تبدیل و به ویژه جوانان را به مجموعه خفته در این موزه علاقه‌مند کند. این موزه یکی از پربازدیدترین‌ها در جهان است و آثاری مانند مونالیزا را در خود جای داده است.

 
برچسب ها: فرانسه
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها