به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۰۷ ساعت ۱۴:۱۷
کد مطلب : ۲۷۴۶۷۴

روسیه به دو پرواز اروپایی اجازه فرود نداد

روسیه به دو پرواز اروپایی اجازه فرود نداد
گروه بین الملل: اتحادیه اروپا آسمان خود را به روی پروازهای بلاروس بسته‌ است. روسیه که تنها متحد این کشور است، در واکنش به این تصمیم، به دو پرواز اتریش ایرلاین و ایرفرانس اجازه فرود در مسکو را نداد.شرکت‌های هواپیمایی اتحادیه اروپا به دلیل تحریم‌های این اتحادیه علیه بلاروس، ناچار به پرواز از طریق روسیه هستند. روسیه اما اجازه فرود به دو هواپیمای اتریش ایرلاین و ایرفرانس را نداد. این دو پرواز که قصد داشتند از وین و پاریس به مسکو بروند، به همین دلیل لغو شدند.
دولت بلاروس یک هواپیمای مسافری را به بهانه تهدید بمب‌گذاری وادار به فرود در میسنک پایتخت این کشور کرد و یک وبلاگ‌نویس مخالف لوکاشنکو، دیکتاتور بلاروس را بازداشت کرد. به همین دلیل اتحادیه اروپا تحریم‌هایی را علیه این کشور وضع کرده و از شرکت‌های هواپیمایی خواسته تا از پرواز بر فراز بلاروس خودداری کنند.
 برای پروازهای پاریس-مسکو طبق روال معمول از روسیه درخواست مجوز شده اما با وجودی که این درخواست‌ها فورا پاسخ داده می‌شوند در دو روز گذشته هیچ جوابی از طرف مقامات روسیه دریافت نشده به همین دلیل ایرفرانس پروازهایش به مسکو را لغو کرده است.وزارت خارجه اتریش  گفت: «واکنش روسیه به هیچ وجه قابل قبول نیست.»این وزارتخانه در اطلاعیه‌ای قویا از روسیه خواسته تا "مانع حمل و نقل آزاد هوایی بین روسیه و اروپا" نشود.
روسیه تنها متحد بلاروس و پوتین دوست نزدیک لوکاشنکو، دیکتاتور این کشور است.

 
برچسب ها: بلاروس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها