به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۲:۳۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۰۷ ساعت ۱۴:۲۱
کد مطلب : ۲۷۴۶۸۰

درسال ۲۰۲۱ صد هزار افغان بیجا شده‌اند

درسال ۲۰۲۱  صد هزار افغان بیجا شده‌اند
گروه بین الملل: کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد می‌گوید ادامه خشونت‌ها در افغانستان باعث شده که از آغاز سال ۲۰۲۱ تا کنون، بیش از صد هزار افغان بیجا شوند.
این نهاد سازمان ملل متحد  با نشر اعلامیه‌ای گفته مساعدت‎های جامعه جهانی برای افغانستان رو به کاهش بوده و کمک‌های بشردوستانه برای این کشور با بیشترین کمبود بودجه روبرو است.
کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد ۱۲۳.۵ میلیون دلار برای کمک به افغانستان در سال ۲۰۲۱ درخواست داده، ولی تنها ۲۴ درصد این کمک تأمین شده است.کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد از جامعه جهانی خواسته از مردم افغانستان، بیجاشدگان این کشور و پناهندگانی که سرزمین‌شان را برای یافتن امنیت ترک کردند، حمایت کند.این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که در چند هفته گذشته با افزایش خشونت‌ها در افغانستان، هزاران خانواده در ولایت‌های متفاوت این کشور سرپناه‌شان را از دست داده‌اند.کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد اعلام کرده که در ۶ ماه گذشته به بیش از صد هزار بیجاشده داخلی افغانستان، از طریق توزیع بسته‌های بهداشتی، سرپناه اضطراری، خیمه‌های خانوادگی، و مواد غیر غذایی کمک کرده است.
چند روز پیش اداره مهاجرین لغمان گفت در دو هفته، حدود دو هزار خانواده از ولسوالی‌های علیشنگ، علینگار و دولت‌شاهی بی‌جا شده و به مهترلام، مرکز ولایت لغمان آمده‌اند.گلزار سنگروال، عضو شورای ولایتی لغمان گفت اکثر بیجاشدگان در دشت‌هایی در مرکز مهترلام به سر می‌برند و با مشکلات فراوانی روبرو هستند.جنگ در بغلان، در شمال افغانستان نیز باعث شده صدها خانواده آواره شوند. مامور احمدزی، نماینده بغلان در مجلس نمایندگان گفته بیجاشدگان به کمک‌های فوری نیاز دارند.


 
برچسب ها: افغانستان
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها