به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۰۸ ساعت ۱۱:۴۷
کد مطلب : ۲۷۴۸۳۸

سرطانی که در مراحل اولیه علائمی ندارد

سرطانی که در مراحل اولیه علائمی ندارد
گروه علمی: عضو انجمن اورولوژی ایران گفت: سرطان کلیه در مراحل اولیه علائمی ندارد و می‌تواند بعد از مدتی با کاهش اشتها و وزن همراه باشد اما در بسیاری از افراد در سونوگرافی‌هایی که به دلایل دیگر انجام می‌شود به صورت تصادفی متوجه وجود تومور در کلیه می‌شویم.فرزین سلیمان زاده افزود: سنگ کلیه، بیماری‌های عفونی کلیه و دستگاه ادراری و همچنین بی اختیاری ادراری از جمله مشکلاتی است که در حوزه اورولوژی شایع بوده و روزانه سبب مراجعه تعدادی از افراد به مطب پزشکان می‌شود، همچنین بیماری‌های منتقله از راه جنسی و نیز اختلال عملکرد جنسی نیز شایع بوده بنابراین توجه به این مسئله و درمان به موقع آن نیز حائز اهمیت است.
 
وی درباره علائم سرطان کلیه، اظهار داشت: امروزه اورولوژی شامل مباحث وسیعی است و تمام بیماری‌ها در سیستم ادراری و دستگاه تناسلی مردان را به ویژه بیماری‌هایی که درمان مبتنی بر جراحی دارند شامل می‌شود.
سلیمان زاده تصریح کرد: غربالگری در جهت تشخیص به موقع این بیماری‌ها حائز است و در صورتی که به موقع انجام شود از اتلاف منابع مالی جلوگیری و کشف به موقع تومور باعث بهبود نتایج درمان می‌شود، در مورد سرطان مثانه و سرطان پروستات نیز به همین صورت است البته دیده شدن خون در ادرار و یا در آزمایش ادرار می‌تواند از علائم سرطان مثانه باشد. شناسایی سرطان پروستات هم اغلب از طریق آزمایش PSA شروع می‌شود و در صورت تشخیص به موقع درمان به خوبی و با موفقیت انجام خواهد گرفت.

وی با اشاره به تنوع انواع جراحی در حوزه اورولوژی گفت: امروزه با ابزارهای تکنولوژیک، روش‌های مختلف جراحی مانند لاپاروسکوپی و یا انجام جراحی توسط ربات در دنیا رایج شده است و محدوده وسیع دانش با و بدون تکنولوژی در حوزه اورولوژی و جدیدترین دستاوردهای علمی در این کنگره با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته ایران و جهان مورد بحث و گفت‌وگو قرار خواهد گرفت.

دبیر بیست و چهارمین کنگره سالیانه انجمن اورولوژی ایران با اشاره به اینکه این کنگره امروز و فردا ( ۸ و ۹ خرداد ) برگزار می‌شود و دومین سالی است که برگزاری آن به صورت مجازی مدنظر قرار گرفته گفت: البته سخنرانانی که در تهران حضور دارند با حفظ فاصله اجتماعی در محل کنگره حضور خواهند یافت و سایر سخنرانان که تمایل به حضور فیزیکی در جلسه ندارند و یا در خارج از کشور هستند همچنین شنونده‌ها می‌توانند به صورت مجازی در این کنگره شرکت کنند، امسال ۲۵ سخنران خارجی از چهار قاره جهان و در مجموع ۱۶۰ سخنران و گرداننده جلسه در طول کنگره خواهیم داشت.
برچسب ها: سرطان
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها