به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۰:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۰۸ ساعت ۱۴:۲۶
کد مطلب : ۲۷۴۹۰۴

زنگ خطر خشکسالی در برزیل به صدا درآمد

زنگ خطر خشکسالی در برزیل به صدا درآمد
گروه جامعه: سازمانهای دولتی برزیل نسبت به وقوع خشکسالی در این کشور که با بدترین آب و هوای خشک در ۹۱ سال اخیر روبروست، هشدار دادند.به گزارش ایسنا، این وضعیت نگرانیها نسبت به سهمیه بندی انرژی، آسیب دیدن تولید نیروی هیدروالکتریکی و کشاورزی و ریسک آتش سوزیهای جنگل آمازون را برانگیخته است.
 
کمیته نظارت بر بخش برق وزارت معادن و انرژی برزیل به رگولاتور آب این کشور توصیه کرد وضعیت کمبود آب را پس از خشکسالی طولانی در بخشهای مرکزی و جنوبی برزیل و نواحی رودخانه پارانا تایید کند.یک سازمان کنترل وضعیت جوی مرتبط با وزارت کشاورزی برزیل هم نخستین هشدار خشکسالی اضطراری را برای ژوئن تا سپتامبر صادر و اعلام کرد بارندگی طی این مدت در پنج ایالت برزیلی بسیار اندک خواهد بود.

عدم بارندگی در سراسر برزیل پیامدهای منفی برای تولید غلات، پرورش دام و تولید برق خواهد داشت زیرا برزیل برای تولید نیرو وابستگی زیادی به سدهای آبی دارد. دانشمندان گفته اند آب و هوای خشک ممکن است به آتش سوزیهای شدید جنگل بارانی آمازون و تالاب پانتانال منجر شود.خشکی کم سابقه آب و هوا به تولید شکر و قهوه در برزیل که بزرگترین صادرکننده این محصولات است آسیب زده و قیمت معاملات آتی این کالاها را افزایش داده است.
بر اساس گزارش رویترز، وزارت معادن و انرژی برزیل اعلام کرد خشکی آب و هوا در ماههای آینده به خصوص در مناطق جنوب شرقی و سنتر وست ادامه خواهد داشت.
برچسب ها: خشکسالی برزیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها