به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۰:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۰۸ ساعت ۱۵:۳۲
کد مطلب : ۲۷۴۹۱۶

هشدار نسبت به عقب ماندن از ارتش آمریکا

هشدار  نسبت به عقب ماندن از ارتش آمریکا
گروه بین الملل: رئیس ستاد کل ارتش انگلیس تاکید کرد، ارتش کشورش تا زمانی که قابلیتهایش را همپا با ارتش آمریکا جلو نبرد، با ریسک تبدیل شدن به یک "دردسر" مواجه است.
 ژنرال مارک چارلتون اسمیت،  ادعا کرد اولین رئیس ارتش کشورش است که هدف بمباران با پهپاد قرار گرفته و این اتفاق به هنگام اجرای عملیات در خارج از شهر موصل عراق در زمان مبارزه با گروه تروریستی داعش برای او رخ داده است.
او بیان کرد: من توسط یک پهپاد تجاری تحت اداره یک سازمان تروریستی مورد بمباران قرار گرفتم. این اتفاق نشان می دهد که ماهیت جنگ چقدر سریع تغییر یافته است.
ژنرال مارک چارلتون اسمیت که سابقا رئیس واحد نیروهای ویژه کشورش بوده و حالا رئیس ستاد کل ارتش انگلیس است گفت که اعتقاد دارد درسهای مهم زیادی را می‌توان از مشارکت کشورش در به اصطلاح ائتلاف مبارزه با داعش فرا گرفت و او به دنبال اجرای رادیکال‌ترین تغییر شکل در ارتش کشورش در دوران مدرن است.
او در مصاحبه با تلگراف گفت: ما در یک کمپین بسیار موفق که منجر به از بین رفتن خلافت داعش در سوریه و شمال عراق شد جنگیدیم. این اتفاق با به کارگیری برخی از درسهای تجارب ما در افغانستان رخ داد. ما پی بردیم اولویت اصلی ساختن و تقویت نیروهای امنیتی افغانستان است به شکلی که آنها بتوانند به طور مستقل شورش خودشان را مدیریت کنند.
وی بیان کرد: ما نسبت به اینکه چطور نیروهای نظامی بومی محلی را ایجاد کرده و آنها را با تکنولوژی غربی قرن 21 مجهز کنید درس گرفتیم. ما این درسها را به شکلی بسیار موفقیت آمیز علیه خلافت به کار بستیم و این کار را بدون حتی یک مورد تلفات انجام دادیم. شکل جنگ از راه دور تقریبا تبدیل به شیوه عمل ما تبدیل شده است.
ژنرال مارک چارلتون اسمیت در خصوص برنامه‌های مربوط به اعمال تغییرات ساختاری در ارتش انگلیس از جمله با کاستن از تعداد نیروهای این ارتش گفت که اطمینان دارد این تغییرات بدون کاستن از قدرت جنگی این ارتش می‌توانند اجرا شوند.
او توضیح داد: مساله سربازی همواره مساله تحول بوده و ارتشهای موفق همواره با ماهیت در حال تغییر تهدید و تغییرات در تکنولوژی تطبیق پیدا کرده‌اند. من احساس می‌کنم که ما امروز در آستانه یک تغییر شکل دیگر هستیم که در طی آن جایی برای نوستالژی نیست.
به گفته ژنرال مارک، این تغییرات رادیکال در قابلیتهای جنگی ارتش انگلیس به اندازه برنامه مکانیزه سازی اجرا شده در دهه 1930 انقلابی هستند.
او گفت: من فکر می کنم تغییر شکل از مکانیزه سازی به دیجیتال سازی قرار است خیلی بنیادی‌تر بوده و اساسی نحوه کار ما را تغییر دهد.
او ادامه داد: همزمان ما نمی‌توانیم فقط با آرزو کردن بخواهیم که تهدیدات سنتی که همچنان می توانند بروز پیدا کنند از بین بروند همانطور که این مورد را در نمایش کاملا علنی قدرت سخت روسیه در مرز با اوکراین در ماه های اخیر شاهد بوده ایم.
وی افزود: امروزه ماه شاهد سازماندهی یک عصر صنعتی با مجموعه مهارت‌های صنعتی که با چالش‌های عصر اطلاعات مواجه شده‌اند هستیم. هدف کلیدی تغییرات تجهیز قابلیتهای جنگی متعارف با تکنولوژی‌های نوظهور که پتانسیل تغییر شکل میدان جنگ مدرن را دارند، است.
او توضیح داد: برنامه این است که ارتش انگلیس قابلیت گسیل بیشتری پیدا کند، دیجیتالی‌تر و خطرناک‌تر و تبدیل به ارتشی شود که بسیار رقابتی‌تر باشد. ما شاهد پایان جنگهای متعارف نبوده‌ایم اما ویژگی‌ها در حال تغییر هستند.
او گفت که "جنگهای کوچک" اخیر در کشورهایی نظیر لیبی، سوریه و منطقه قره باغ نمونه‌هایی هستند که در آنها معرفی تکنولوژی‌های جدید تاثیری تعیین کننده داشته است.
وی افزود: ما شاهد تاثیرات هوش مصنوعی، رایانش کوانتومی و روباتیک و چگونگی اعمال آنها در میدان جنگ بوده‌ایم.
رئیس ارتش انگلیس تاکید کرد، در نتیجه این روند، جنگهای آینده به احتمال خیلی بیشتر در ابعاد گسترده‌تری با استفاده از تسلیحات موثرتر و دقیق‌تر انجام خواهند شد.یکی از نگرانی‌هابی که ما داشته‌ایم مربوط به سرعت تغییر در آمریکا است و اینکه شکل جنگاوری با چنان سرعتی در حال پیشروی که ما نخواهیم توانست نیروهای خودمان را با آنها یکپارچه سازیم.تا زمانی که نتوانیم با سرعت آمریکا به صحبت کردن، انتقال داده و اجرای مانور بپردازیم در میدان جنگ بیشتر از آنکه عامل برتری باشیم عامل دردسر هستیم.
برچسب ها: انگلیس
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها