به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۰:۳۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۰۸ ساعت ۱۸:۵۶
کد مطلب : ۲۷۴۹۵۹

سازمان ملل تنها ناظر بر روند انتخابات عراق

سازمان ملل تنها ناظر بر روند انتخابات عراق
گروه بین الملل: دولت عراق اعلام كرد: ناظران بین‌المللی بر انتخابات این کشور نظارت نخواهند داشت و تنها از سازمان ملل متحد خواسته شده است بر روند انتخابات پارلمانی نظارت شود.
احمد صحف، سخنگوی وزارت امور خارجه عراق گفت:"هیچ نظارت بین‌المللی" در مورد انتخابات پارلمانی عراق وجود نخواهد داشت و تنها یک گروه سازمان ملل متحد به درخواست دولت عراق بر این روند نظارت خواهد کرد.فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق پیشتر گفته بود دولت این کشور درخواستی را به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه کرده و در آن خواهان نظارت بین‌المللی بر انتخابات پارلمانی عراق شده که قرار است مهر ماه امسال برگزار شود.
کمیسیون مستقل انتخابات عراق هم از ده‌ها کشور و نهاد خارجی برای نظارت بر انتخابات دعوت کرده است. مشخص نیست با موضع جدید دولت، این کمیسیون چه رویه‌ای را در پیش خواهد گرفت.
عراق با مجموعه‌ای از مشکلات اقتصادی، سیاسی، امنیتی، منطقه‌ای و اجتماعی روبرو است. مسایل اقتصادی و بهداشتی ناشی از همه‌گیری کووید-۱۹، اعتراضات ضددولتی، تنش فزاینده بین دولت و گروه‌های شبه‌نظامی از جمله مشکلات دولت این کشور هستند.مصطفی کاظمی، نخست‌وزیر عراق خواهان آن بود انتخابات در خرداد امسال برگزار شود اما در نهایت تصمیم گرفته شد این انتخابات تا مهر امسال به تعویق بیفتد.برهم صالح، رئیس‌جمهوری عراق سال پیش پس از مدت‌ها قانون جدید انتخابات را که طبق آن رای دهندگان به افراد به جای احزاب رای می‌دهند، تائید کرد.
طبق این قانون، برگزاری انتخابات زودهنگام امکان پذیر می‌شود و رای مستقیم به نامزدها جایگزین رای به فهرست اعلامی از طرف احزاب می‌شود.این قانون در پی اعتراضات مردمی و فشار برای اصلاح نظام سیاسی دسامبر ۲۰۲۰ در مجلس عراق تصویب شده بود.

 
برچسب ها: عراق
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها