به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۱۰ ساعت ۱۰:۵۷
کد مطلب : ۲۷۵۲۵۵

وام ۵۰میلیون تومانی به درد مستاجران نخورد

وام ۵۰میلیون تومانی به درد مستاجران نخورد
گروه اقتصادی: طرح پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن به عنوان یکی از برنامه‌های ستاد ملی کرونا در سال ۱۳۹۹ به اجرا رسید که از ۹۲۰ هزار ثبت نام ۳۳۲ هزار نفر مدارک خود را تکمیل و به نظام بانکی معرفی شدند. از این تعداد تا اواسط فروردین ماه امسال ۲۲۳ هزار نفر تسهیلات خود را دریافت کردند.گفتگویی کوتاه با میثم مهرپور، کارشناس مسکن، درباره شرایط ناگوار مستاجران در زمانه کرونا را در ادامه می‌خوانید.
 
وی درباره اینکه دولت تصویب کرده است که هیچ صاحب خانه‌ای نمی‌تواند در زمان کرونا مستاجرش را جواب کند می‌گوید:«در زمان قبل از کرونا هم حکم تخلیه گرفتن برای یک مستاجر به سادگی نبوده و همواره پروسه زمان بری بوده و هست، درباره این مصوبه باید بگویم تا توافق بین صاحبخانه و مستاجر نباشد این قانون عملا اجرایی نمی‌شود مگر با توافق دو طرفه، در غیر این صورت هیچ مستاجری هدفش از خانه گرفتن جنگ اعصاب نیست، مستاجر خانه می‌گیرد که به آرامش برسد. »

این کارشناس مسکن درباره اینکه قانون باید با در نظر گرفتن بودجه برای مستاجران و در اختیار قرار دادن مسکن مناسب فعالیت کند ادامه می‌دهد: «به جای تصویب قانون‌هایی که عملیاتی نمی‌شوند بهتر است قانون از مستاجر حمایت کند و ساز و کار مناسبی برای عرضه مسکن نسبت به بودجه مستاجران فراهم آورد. »

او ضمن اشاره به این موضوع که بنگاههای معاملات ملکی سودشان در جابه جاییه مستاجران است اضافه می‌کند: «در اینکه اگر من و شمای مستاجر هر سال جا به جا شویم و به بنگاه کمیسیون بدهیم برای بنگاه خیلی بهتر است اما در خانه کسی که به هر دلیل نمی‌خواهد ماندن هم جز جنگ اعصاب هیچ دست آوردی ندارد. »

این کارشناس مسکن درباره وام‌های ۵۰ میلیونی که به مستاجران قرار بود که تعلق بگیرد می‌گوید: «ما ۲۳ میلیون خانوار داریم که ۹ میلیون از این خانواده‌ها مستاجر هستند، ۳۵ درصد مستاجر داریم که با توجه به منابع دولتی تنها ۵ درصد می‌توانند از این وام بهره ببرند، با توجه به اینکه در شهری مانند تهران ۵۰ میلیون برای خانه رقمی محسوب نمی‌شود و اینکه بسیاری از صاحبخانه‌ها به دلایل فرار از مالیات کد رهگیری نگرفتند و مستاجران عملا بدون کد رهگیری نمی‌توانند همین ۵۰ میلیون هم طلب کنند.»
برچسب ها: کرونا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها