به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۹ - ۰۱:۰۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۱۰ ساعت ۱۲:۵۸
کد مطلب : ۲۷۵۳۰۱
کعبی:

کریم باقری شخصیت منحصر به فردی دارد

کریم باقری شخصیت منحصر به فردی دارد
گروه ورزشی: یشکسوت تیم‌ملی در خصوص شرایط این تیم گفت: بازی‌های خیلی سخت و در کل گروه خیلی سختی داریم. باید با تمرکز کامل به بحرین برویم و امتیازات کامل را جمع کنیم.حسین کعبی سال‌ها در پست مدافع راست برای تیم‌ ملی ایران درخشیده و سابقه بازی در جام جهانی ۲۰۰۶ را دارد. با ملی‌پوش سابق فوتبال ایران که اکنون مربی تیم فولاد خوزستان است درباره شرایط این روز‌های تیم‌ملی گفتگو کردیم.
 
ارزیابی شما از شرایط فعلی تیم ملی در آستانه‌ی دیدار‌های حساس انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر چیست؟
تیم‌ملی پس از مدت‌ها دوری از اردو و مسابقه و بدون بازی تدارکاتی قرار است پا به این رقابت‌ها بگذارد. بازی‌های خیلی سخت و در کل گروه خیلی سختی داریم. باید با تمرکز بالا به بحرین برویم و امتیازات کامل را جمع کنیم.

این روز‌ها بحث بازی تدارکاتی سوژه اول تیم ملی است.
هر تیمی برای هر مسابقه مهمی باید بازی تدارکاتی داشته باشد و کار ما بدون دیدار تدارکاتی سخت می‌شود. چنین بازی‌هایی هم برای باتجربه‌های تیم لازم است هم جوان‌تر‌ها. به خصوص ملی‌پوشان جدید که خیلی کنار هم بازی نکرده‌اند. دیدیم که خود بچه‌ها هم به این موضوع اشاره کردند، اما این تصمیم به سرمربی و فدراسیون برمی‌گردد.

برخی بر این باورند این تیم یکی از بهترین تیم ملی‌های تاریخ فوتبال ایران است. می‌توانیم این تیم را با نسل ۲۰۰۶ مقایسه کنیم؟
به نظرم مردم باید این مقایسه را انجام داده و نظر دهند. اگر الان سردار و طارمی هستند آن زمان دایی و هاشمیان بودند. مردم در آن دوره با شور و هیجان خاصی فوتبال را دنبال می‌کردند، اما حالا خیلی‌ها وقت نمی‌کنند فوتبال ببینند. به هر حال آرزوی همه ما صعود تیم ملی به جام جهانی است تا این مردم شریف خوشحال شده و لبخندی بر لبان آنها نقش ببندد.

دیدگاه شما در خصوص لیست تیم‌ملی خصوصا در پست مدافع راست و دعوت نشدن رامین رضاییان و وریا غفوری چیست؟
کادرفنی تیم ملی نزدیک‌ترین افراد به بازیکنان هستند و آنها تشخیص بهتری نسبت به ما که بیرون آن مجموعه هستیم دارند. وحید (هاشمیان) همواره با جدیت بازی‌های لیگ را دنبال می‌کند و حتما سعی داشته‌اند بهترین‌ها را انتخاب کنند.

کریم باقری هم به تیم ملی اضافه شد.
حرکت بسیار خوب و مثبتی بود. کریم شخصیتی منحصر به فرد است و فکر نمی‌کنم کسی با او مشکل داشته باشد. سال‌ها در کنار او بوده‌ام و دیده‌ام که از نظر فنی و اخلاقی فردی ممتاز است. او می‌تواند خیلی به تیم کمک کند و برای بچه‌ها مانند یک دوست و رفیق باشد که مشکلاتشان را با او در میان بگذارند.

ظاهرا مهدی طارمی از تاتنهام پیشنهاد دارد. با توجه به اینکه تجربه حضور در فوتبال انگلیس را با باشگاه لسترسیتی دارید، چه توصیه‌ای به مهدی می‌کنید؟
مهدی فوتبالیستی است که هر مربی آرزو دارد با او کار کند و بر این باورم در هر لیگی می‌تواند خوب جا بیفتد و بدرخشد. او تحرک و دوندگی بالایی دارد و مدافعان حریف را خسته می‌کند. فکر می‌کنم لالیگا اسپانیا برایش خیلی مناسب باشد، اما لیگ‌برتر و تیمی مثل تاتنهام هم فرصت بسیار خوبی است. در کل امیدوارم عجولانه تصمیم نگیرد و به تیمی برود که هم پیشرفت کند و هم از بازی کردن و گلزنی لذت ببرد.

برای موفقیت در بحرین چه توصیه‌ای به ملی پوشان دارید؟
بچه‌ها فقط باید تمرکز کنند و تحت تاثیر جوسازی بحرینی‌ها قرار نگیرند. ما ایرانی‌ها احساساتی هستیم و آنها روی این مساله حساب کرده اند. از نظر فنی خیلی از آن‌ها بالاتریم و اگر باهوش باشیم می‌توانیم به موفقیت برسیم. امیدوارم بچه‌های تیم ملی بتوانند کمی از سختی‌های مردم بکاهند و آن‌ها را خوشحال کنند.
مرجع : میزان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها