به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۹:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۱۰ ساعت ۱۳:۲۹
کد مطلب : ۲۷۵۳۱۷

بیماری ام اس درمان قطعی ندارد

بیماری ام اس درمان قطعی ندارد
گروه جامعه:یک متخصص مغز و اعصاب گفت: درمان قطعی و تضمینی برای این بیماری ام اس وجود ندارد. مهران غفاری، متخصص بیماری‌های مغز و اعصاب با حضور در برنامه ضربان شبکه سلامت با اشاره به بیماری ام اس اظهار کرد: بیماری ام اس سبب اختلال در عملکرد و رفتار زندگی عادی می‌شود، بنابراین سبک زندگی سالم و بدون استرس بهترین راه پیشگیری از این بیماری است.
 
او با اشاره به اینکه درمان قطعی و تضمینی برای این بیماری وجود ندارد، گفت: هر جا که گفته شد صددرصد بیماری درمان می‌شود بدانید که کلاهبرداری صورت گرفته است؛ این بیماری درمان قطعی ندارد، اغلب بیماران ام اس بهبود یابنده هستند به طوری که یک حمله ایجاد می‌شود و نهایتا خوب می‌شوند، اما وقتی این حمله برطرف می‌شود بیماری متوقف نشده بلکه التهاب فروکش کرده است.

غفاری ادامه داد: متاسفانه بیمارانی داریم که بعد از مدتی خسته می‌شوند و داروهایشان را قطع می‌کنند و درمان‌هایی که اساس علمی ندارد را در پیش می‌گیرند اما این عده با فاز پیش رونده بیماری به ما مراجعه می‌کنند.
این متخصص بیماری‌های مغز و اعصاب بیان کرد: ام اس خود را با حمله نشان می‌دهد، ولی در بین این حمله‌ها، بیماری خرابکاری خود را انجام می‌دهد و این مسئله خطرناک است، تمام دارو‌های ام اس سرکوب گر سیستم ایمنی نیستند، قطع برخی از دارو‌ها خطرناک است، نباید خودسرانه اقدام به قطع دارو‌های ام اس کرد.

او با اشاره به اینکه بیمار ام اس باید از استرس پرهیز کند، گفت: بیمار باید داروهایش را بپذیرد، طبق اطلاعات موجود فردی که مبتلا به بیماری ام اس است برای او جایی برای قطع دارو نیست، مگر اینکه عارضه ایجاد کند.غفاری بیان کرد: تمام رژیم‌هایی که برای ام اس پیشنهاد شده به صورت استفاده از غذا‌های کم چرب و کم نمک است، تغذیه سالم با جایگزین کردن کافی ویتامین دی در بیماران ام اس باید مورد توجه قرار بگیرد. استعمال سیگار سبب ایجاد التهاب در ریه می‌شود و در نهایت این مسئله می‌تواند سبب بروز ام اس شود، چاقی در دوران نوجوانی از عوامل مستعد کننده ام اس است.
برچسب ها: بیماری ام اس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها