به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۱۰ ساعت ۱۸:۳۲
کد مطلب : ۲۷۵۳۹۸

دلایلی غیرمعمول که منجر به کمردرد می‌شوند

دلایلی غیرمعمول که منجر به کمردرد می‌شوند
گروه علمی: محققان می‌گویند برخی بیماری‌ها و شرایط می‌تواند باعث بروز کمر درد شود.کمر درد یکی از موارد بسیار رایجی است که امروزه در میان مردم دیده می‌شود. یافته‌های محققان نشان می‌دهد دلایل زیادی می‌تواند باعث بروز کمر درد شود.کمر درد به دو بخش درد در بخش بالایی کمر و درد در بخش پایینی آن تقسیم می‌شود. در این مطلب به عجیب‌ترین دلایل بروز کمر درد می‌پردازیم:
 
۱- استعمال دخانیات
شاید به نظر عجیب برسد، اما تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که استعمال دخانیات دارند بیشتر از افراد معمولی به کمردرد مبتلا می‌شوند. در واقع استعمال دخانیات باعث تحلیل رفتن ستون فقرات می‌شود. به طور کلی افزایش سن یکی از دلایل تحلیل ستون فقرات است، اما کشیدن سیگار باعث تشدید این موضوع می‌شود.

۲- استرس
اگر از جمله افرادی هستید که در معرض استرس شدید قرار دارند، احتمال بیشتری دارد که به کمردرد مبتلا شوید. استرس زیاد باعث تنش در عضلات کمر شده که در نتیجه آن درد در بخش پایینی کمر بروز کرده و یا ممکن است تشدید شود. استرس و درد بخش پایینی کمر باعث به وجود آمدن یک چرخه معیوب در بدن شده که در آن درد بخش پایانی کمر باعث تنش عضلات و بالعکس می‌شود.

۳- چاقی
ستون فقرات طوری طراحی شده است که بتواند وزن بدن را تحمل کرده و آن را در بدن پخش کند. چاقی و اضافه وزن باعث افزایش فشار به ستون فقرات می‌شود که می‌تواند به مرور باعث آسیب و بروز درد شود. از این رو، به افراد چاقی که از کمردرد رنج می‌برند توصیه می‌شود وزن خود را کاهش دهند.

۴- تفاوت در طول پا‌ها
گرچه این موضوع عجیب به نظر می‌رسد، اما در جامعه افرادی هستند که به دلیل اندازه نبودن طول پا‌های خود از کمر درد رنج می‌برند. تحقیقات نشان داده است حتی افرادی که از تفاوت ناچیز در طول پا‌های خود به اندازه ۵ میلی متر برخوردار هستند، ممکن است شاهد بروز کمر درد در نزدیکی پایی که بلندتر است باشند. با این حال، خبر خوشحال کننده این است که این افراد تنها با استفاده از کفش‌های استاندارد که مشکل عدم تناسب پا را حل می‌کند، می‌توانند مانع کمر درد شوند.

۵- جراحت رباط
به طور عمومی جراحت وارده به عضلات و رباطی که مرتبط با عضلات کمر است می‌تواند یکی از دلایل اصلی بروز کمردرد باشد. در این شرایط درد به اطراف ستون فقرات و عضلات کمر گسترش می‌یابد که می‌تواند برای فرد غیرقابل تحمل باشد.
برچسب ها: کمر درد
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها