به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۱۰ ساعت ۱۸:۴۷
کد مطلب : ۲۷۵۴۰۴

بحران کارگری در خودروسازان هندی

بحران کارگری در خودروسازان هندی
گروه اقتصادی: کارگران شرکت‌های خودروسازی هند چند روزی است که با بحران پیاپی اعتصاب کارگران مواجه هستند.اتحادیه کارگران گروه خودروسازی رنو نیسان اعلام کردند که امروز در محل کار خود حاضر نخواهند شد و اعتصاب کرده‌اند. دلیل این اعتصاب عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی از سوی مقامات این گروه خودروسازی است که کارگران مدعی هستند، جان آنها را به خطر انداخته است.

البته رنو نیسان در این مسیر تنها نیست و کارگران خودروسازی‌های دیگر نظیر فورد و هیوندای هم طی هفته گذشته به خاطر عدم رعایت موارد ایمنی بهداشتی در کنترل بیماری کرونا دست به اعتصاب زده بودند.اتحادیه کارگران رنو نیسان در این باره اعلام کرده که حضور کارگران در کارخانه برای روز دوشنبه ایمن نیست. دو منبع آگاه هم گفته‌اند که نماینده اتحادیه کارگری امروز هم تلاش خواهند کرد که خواسته‌های خود را با مقامات این دو شرکت خودروسازی مطرح کرده و به خواسته‌های خود برسند.

علی رغم شکایت گسترده کارگران نسبت به عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی در شرکت‌های خودروسازی اما دولت هند چند روز پیش گفته بود که کارخانه‌ها می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند. از سوی دیگر شرکت‌ها هم می‌گویند در صورت بروز هر گونه وقفه نمی‌توانند به تعهدات خود در فروش عمل کنند. نمایندگان کارگران می‌گویند: نه تنها در کارخانه‌ها فاصله گذاری اجتماعی رعایت نمی‌شود، بلکه شرکت‌ها هیچ کمکی به خانواده کارگرانی که جان خود را به خاطر کرونا از دست داده‌اند، نکرده و در حوزه درمان کارگران کروناگرفته هم کاری نمی‌کنند.

به شهر چنای که مرکز ایالت تامیل نادو، مرکز خودروسازی هند است و از آنجا که شهر دیترویت در آمریکا هم مرکز خودروسازی این کشور است، لقب دیترویت هند داده شده است. حالا بنا به آنچه گفته شد این شهر چند روزی است که درگیر اعتراض و اعتصاب کارگران کارخانه‌های خودروسازی است.نمایندگان اتحادیه کارگری می‌گویند: گروه رنو نیسان حتی قبول نکرده که فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها