به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۱۰ ساعت ۱۸:۴۹
کد مطلب : ۲۷۵۴۰۵

هنوز 40 درصد سهام آزاد نشده است

هنوز 40 درصد سهام آزاد نشده است
گروه اقتصادی: ۱۰ خرداد ماه ۱۴۰۰، یادآور اولین سالگرد آزاد سازی سهام عدالت برای جامعه نزدیک به ۵۰ میلیون نفری در کشور است.این روز تاریخی که در اقتصاد و بازار سرمایه ایران از آن به عنوان یک روز ویژه با هدف تحقق راهبرد عدالت محوری برای عموم مردم یاد می‌شود، به روشنی ثابت کرد که سهم آحاد مردم در توسعه اقتصاد، تحرک تولید، رونق کسب و کارها از بستر بازار سرمایه و با سهام عدالت چقدر مهم و تاثیر گذار است.

در نهم اردیبهشت ماه سال 1399 بعد از ابلاغیه آزادسازی سهام عدالت توسط مقام معظم رهبری، ایشان تاکید داشتند که اگر مردم به دنبال مدیریت سهام خود به صورت مستقیم هستند، باید شرایطی فراهم شود تا مدیریت آن در اختیار این افراد قرار بگیرد که به دنبال این تصمیم، 19 میلیون نفر مدیریت سهام عدالت را تحت اختیار خود قرار دادند.

در همین راستا سال گذشته مأموریت تاریخی و بی‌سابقه آزادسازی سهام عدالت به شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه محول شد؛ پروژه‌ای که پس از سالها تلاش برای عملیاتی کردن آن، سرانجام بعد از محول شدن آن به بازار سرمایه، این آزادسازی صورت گرفت.

این مهم یک اتفاق تاریخی و بزرگ را رقم زد که شاید در تاریخ فعالیت های اقتصادی کشور در هر 100 سال یک بار صورت بگیرد.اجرای چنین پروژه بزرگی در شرایط شیوع کرونا و نوسانات شدید بازار سرمایه کشور وضعیت پیچیده ای را رقم زد که علیرغم این شرایط سخت، دشوار و پیچیده با همت دسته جمعی به عنوان یکی از مدرن ترین پروژه‌های تاریخی بازار سرمایه در شرکت سپرده‌گذاری مرکزی محقق شد.

 این خدمات بی سابقه در حالی به بیش از 49 میلیون مشمول سهام عدالت ارائه شد که قبل از عملیاتی شدن آن، در ابتدا برای خیلی‌ها باورکردنی نبود، اما وقتی در 10 خرداد ماه 99 آزادسازی سهام عدالت انجام شد و در همان روز همه سهامداران می‌توانستند از طریق سامانه سهام عدالت دارایی‌های خود را مشاهده کنند.

در روز آزادسازی سهام عدالت 250 میلیارد تومان سهام عدالت به فروش رسید و در روزهای بعد نیز بیش از 3 میلیون و 200 هزار نفر سهام عدالت خود را فروختند که بالغ بر 13 هزار و 600 میلیارد تومان پول با درصد خطای بسیار کم و نزدیک به صفر به حساب مشمولان واریز شد که یک موفقیت عظیم رقم زده شد.بر اساس آخرین آمارها، در روش مستقیم آزادسازی سهام عدالت از 19 میلیون نفر، حدود سه‌ میلیون و 200 هزار نفر سهام خود را فروخته‌اند و اکنون 30 میلیون نفر نیز در روش غیرمستقیم سهام عدالت باقی ماندند که این سهامداران با انتخاب مدیران شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی دارایی‌های خود را مدیریت می‌کنند.در نهایت همه به این باور رسیدند که با خرد جمعی، همفکری و تلاش سیستماتیک می‌توان پروژه‌های کلان ملی بزرگ را پیاده سازی و اجرایی کرد.
برچسب ها: سهام عدالت
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها