به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۱۱ ساعت ۰۹:۱۰
کد مطلب : ۲۷۵۴۲۶

لیموزین پوتین به تولید انبوه رسید

لیموزین پوتین به تولید انبوه رسید
گروه اقتصادی: خط تولید انبوه «آئوروس» لیموزین ویژه ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه طی مراسمی راه اندازی شد. پوتین  بطور مجازی در مراسم راه اندازی خط تولید انبوه لیموزین آئوروس در منطقه خاص اقتصادی سنات آلابوگا در جمهوری تاتارستان روسیه شرکت کرد.رئیس جمهوری روسیه در این مراسم گفت: این رویداد مهمی برای صنایع خودروسازی و مجموعه صنایع روسیه است.وی خاطرنشان کرد: خریداران می توانند در ماه ژوئن (ماه آینده میلادی) نخستین لیموزین ساخت روسیه را خریداری کنند.

پوتین با بیان اینکه اطمینان دارم خودروهایی که در کاذرخانه آئوروس ساخته می شود، متقاضی زیادی خواهد داشت، اظهار کرد: من از این خودرو استفاده می کنم و بارها با آن رانندگی کرده ام.وی افزود: آئوروس واقعا خودرو خوبی است و با همه استانداردهای جهانی مطابقت می کند.در طرح تولید آئوروس بیش از ۵۰ شرکت روسی و خارجی شرکت دارند و در سال ۲۰۲۲ تا ۸۰ درصد این طرح بومی خواهد شد.

پس از تولید چندین خودروی آزمایشی آئوروس در یک سال اخیر، انتظار می‌رود ۳۶۰ خودرو از این مدل در سه ماهه سوم ۲۰۲۱ تولید شود.ظرفیت تولید این کارخانه طبق برنامه تا ۲۰۲۲ تقریبا ۵ برابر شده و به بیش از ۱۷۰۰ خودرو میرسد. این کارخانه بالاخره تا ۲۰۲۴ سالانه بیش از ۵۲۰۰ خودرو تولید خواهد کرد.

وزارت صنعت و بازرگانی روسیه پیش تر اعلام کرده بود که سیستم ربات کارخانه تولید آئوروس امکان کارهای پیچیده فنی را فراهم می‌کند.به گفته آلکسی بورووکوف، رئیس مرکز مهندسی دانشگاه پلی تکنیک سنت پترزبورگ، نمونه اولیه لیموزین ساخت روسیه خودرویی است ۶ تنی با قدرت و قابلیت های ویژه که حدود ۸۰۰ اسب بخار توان دارد و «از همه مهمتر، امن ترین خودروی جهان است.پیش تر اعلام شده بود که قیمت یک لیموزین آئوروس حدود ۱۰ میلیون روبل (معادل ۱۴۰ هزار دلار) است و رئیس جمهوری روسیه به چند نفر از سران کشورهای عربی ازجمله ولیعهد امارات فروش این خودرو را پیشنهاد کرده بود.
برچسب ها: لیموزین پوتین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها