کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

برادرزاده گولن بازداشت و به ترکیه منتقل شد

11 خرداد 1400 ساعت 9:18


گروه بین الملل: خبرگزاری آناتولی ترکیه از دستگیری یکی از بستگان نزدیک فتح الله گولن، رهبر اسلام گرای تبعیدی، در خارج از این کشور خبر داد.
به گزارش این خبرگزاری، سازمان اطلاعاتی ترکیه پس از بازداشت صلاح الدین گولن، برادرزاده فتح الله گولن، او را به ترکیه منتقل کرد.محل دستگیری صلاح الدین گولن گزارش نشده است.
اما به گفته سریه گولن، همسر صلاح الدین گولن که در کنیا معلم است، همسرش اوایل ماه مه در نایروبی مفقود شده بود.خبرگزاری آناتولی تصویر صلاح الدین گولن را در حالی که دستبند به دست دارد و بین دو پرچم ترکیه ایستاده، منتشر کرد.این خبرگزاری همچنین مشخص نکرده است که آیا سازمان اطلاعاتی ترکیه به تنهایی  گولن را بازداشت کرده یا سازمان های اطلاعاتی کنیا هم با آن همکاری کرده اند.دولت ترکیه فتح الله گولن را به رهبری کودتای نافرجام سال ۲۰۱۶ متهم کرده است.
 گولن که رهبری یک جریان اسلام گرا و بانفوذ را در ترکیه برعهده دارد، از متحدان سابق رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه است.طرفداران  گولن علاوه بر ترکیه در کشورهای دیگر هم نفوذ دارند و مدارسی را برای آموزش کودکان بی بضاعت تاسیس کرده اند. گولن سال هاست که در پنسیلوانیای آمریکا در تبعید خودخواسته به سر می برد و دولت ترکیه خواهان استرداد اوست.

 


کد مطلب: 275429

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/275429/برادرزاده-گولن-بازداشت-ترکیه-منتقل

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir