به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۰۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۱۱ ساعت ۰۹:۴۴
کد مطلب : ۲۷۵۴۴۱

روسیه پیام‌های ناخوشایندی برای آمریکا دارد

روسیه پیام‌های ناخوشایندی برای آمریکا دارد
گروه بین الملل: مسکو می‌گوید در روزهای آینده و در آستانه دیدار رهبران روسیه و آمریکا، پیام‌های "ناخوشایندی" برای واشنگتن ارسال خواهد کرد.هم‌زمان وزارت دفاع روسیه از برنامه خود برای افزایش نیروها و تجهیزات نظامی در مرزهای غربی این کشور خبر داده است.
سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه، گفت: " آمریکایی‌ها - از جمله در روزهای آینده - باید آماده دریافت پیام‌هایی از مسکو باشند که برای آنها خوشایند نخواهد بود."
این هشدار یک روز بعد از آن داده شد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گفت در دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، او را برای احترام به حقوق بشر تحت فشار خواهد گذاشت.
این دو رهبر در حالی در روز ۱۶ ژوئن (۲۶ خرداد) در ژنو سوئیس دیدار می‌کنند که روابط مسکو و واشنگتن به پایین‌ترین سطح خود بعد از دوران جنگ سرد رسیده است.
 ریابکوف گفت که روسیه برای پاسخ دادن به خواسته‌های  بایدن درباره حقوق بشر آماده خواهد بود و افزود :مسکو برای برنامه‌ریزی و تعیین دستور جلسه ملاقات رهبران دو کشور انعطاف بیشتری از واشنگتن نشان داده است.روابط روسیه و غرب بعد از زندانی شدن آلکسی ناوالنی، منتقد کرملین، افزایش نیروهای نظامی در مرز اوکراین و اختلافات بر سر بلاروس پرتنش شده است.
هم‌زمان، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه گفته است که آمریکا و دیگر اعضای ناتو به تازگی تحرکات نظامی خود را در غرب روسیه افزایش داده‌اند و هشدار داد که روسیه هم متقابلا اقدام خواهد کرد.  شویگو گفت: "اقدامات همکاران غربی ما در حال نابود کردن نظام امنیتی دنیا است و ما را مجبور به اقدام متقابل می‌کند."به گفته وزیر دفاع روسیه این کشور تا پایان سال ۲۰۲۱ حدود ۲۰ واحد نظامی را در مرزهای غربی روسیه مستقر خواهد کرد. شویگو گفت که علاوه بر این نیروهای مستقر در منطقه نظامی غرب روسیه، حدود ۲۰ هزار واحد تجهیزات تازه دریافت خواهند کرد.


 
برچسب ها: روسیه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها