به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۱۱ ساعت ۱۰:۴۷
کد مطلب : ۲۷۵۴۷۵

سید عباسی: آلکنو حرفه‌ای عمل می کند

سید عباسی: آلکنو حرفه‌ای عمل می کند
گروه ورزشی: جهانگیر سید عباسی می گوید که آلکنو با حرفه ای گری تمام از بازیکنان خود در لیگ ملت های ۲۰۲۱ بازی می گیرد.جهانگیر سید عباسی در خصوص عملکرد ملی پوشان ایران در لیگ ملت های ۲۰۲۱ والیبال گفت: حدود دو سال بود که تیم ملی ایران بازی نداشت و در این مدت ملی پوشان در کنار هم تمرینی نداشتند، به همین دلیل والیبال ایران قبل از ورود به این مسابقات شکل تیمی به خود نگرفته بود. همچنین اگر به بازی ها دقت کرده باشید می توان گفت که ترکیب تیم ملی ایران در این رقابت ها جوان شده است.  
 
او افزود: از طرفی باتوجه به اینکه بازیکنان اصلی ایران لژیونر بوده و دیر به تمرینات پیوستند، از شرایط آرمانی به دور بودند. حتی آلکنو اعلام کرده بود که این رقابت ها یکی از فاز های آماده سازی مسابقات المپیک است. در بازی اول همه ی این عوامل باعث شد نمایش خوبی مقابل ژاپن نداشته باشیم اما باید بگویم که تیم روز به روز در حال بهتر شدن است.

کارشناس والیبال ایران در باره بازی دوم ایران برابر روسیه که با شکست ملی پوشان ایران همراه بود، گفت: سیستم والیبال روسیه مبتنی بر قدرت بدنی بوده و بیشتر روی فیزیک تکیه می کند. باتوجه به اینکه روس ها قد های بلندی دارند سیستم بازیشان مبتی بر قدرت بدنی است و ظرافت والیبال در آن کمتر دیده می شود. اگر بازی دوم و بازی اول را مقایسه کنیم خواهیم یافت که در ترکیب تغییراتی را داشتیم. در بازی دوم ایران با ترکیب جدید وارد میدان شد و باید بگویم که نسبت به بازی اول خیلی بهتر شدیم. بازی بازیکنان جوان در این مسابقه بسیار امیدوار کننده بود چراکه برخی از بازیکنان جوان برای اولین بار در ترکیب تیم ملی قرار گرفتند. جوانان ایران در بازی دوم بهتر بازی کردند و می‌توانم بگویم که عملکرد آنها مقابل روسیه بیشتر از بازی اول قابل دفاع بود.

سید عباسی در خصوص بازی سوم ایران برابر هلند، که با پیروزی قاطع ایران همراه شد، گفت: آلکنو با حرفه ای گری تمام از بازیکنان خود بازی می گیرد. آلکنو قصد دارد که تمام بازیکنان را در شرایط بازی نگه دارد و آمادگی آنها را بالا ببرد. از همه مهمتر می‌توان تاکید کرد که او قصد دارد تجربه بازیکنان جوان را در بازی های بین المللی زیاد کند تا شاید در المپیک هم از آنها استفاده کند. معتقدم آلکنو با توجه به هدف گذاری خود بسیار حرفه‌ای عمل می کند چرا که این مسابقات را فاز آماده سازی در نظر می گیرد و دنبال نتیجه نیست.

او ادامه داد: این فکر آلکنو باعث شده روز به روز تیم ملی ایران شرایط بهتری را دنبال کند. در بازی سوم هرچند که توان هلند مانند توان روسیه نبود و در این بازی از طرف هلند آنچنان تحت فشار نبودیم اما باید گفت که بازیکنان کم تجربه در این بازی عملکرد قابل دفاع و خوبی داشتند. نمی خواهم اسم بازیکنی را ببرم چرا که همه خوب بودند.  
سید عباسی در آخر گفت: تیم روند بسیار خوبی را پیش گرفته و امیدوارم که همین روند ادامه دار باشد. باید گفت که آلکنو به صورت متناوب از همه بازیکنان استفاده خواهد کرد و اینطور نیست که فقط جوانان بازی کرده و با تجربه ها بازی نکنند. هدف آلکنو این بوده که همه تیم در شرایط خوب باشد و همگی با یکدیگر رشد کنند. در ورود به این مسابقات ایران از نظر تیمی آماده نبود چرا که دیر آماده شدیم و لژیونرها دیر به تیم ملحق شدند. در آینده قطعا بازی های خوبی می بینیم و بازیکنان جوان باتجربه تر خواهند شد تا در مسابقات المپیک بتوانند به تیم ملی ایران کمک کنند.
برچسب ها: والیبال
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها