به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۱۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۱۱ ساعت ۱۱:۳۶
کد مطلب : ۲۷۵۴۹۷

چرا سریال «زیرخاکی» خواننده تیتراژ ندارد؟

چرا سریال «زیرخاکی» خواننده تیتراژ ندارد؟
گروه فرهنگی: آرش بادپا آهنگساز سریال «زیرخاکی» از ویژگی های این سریال و این که چرا در آن از خواننده بهره نگرفته شده است سخن گفت.وی درباره حضور خواننده در سریال اظهار کرد: گاهی با نظر تهیه‌کننده و کارگردان، از موسیقی با کلام در تیتراژ سریال استفاده می‌شود اما در «زیرخاکی» و در گفتگویی که با آقای سامان داشتیم به این نتیجه رسیدیم که ضرورت ندارد که از صدای خواننده استفاده کنیم. اگر موسیقی مرتبط با کار در تیتراژ سریال استفاده شود بهتر از آن است که صرفاً خواننده داشته باشیم. در برخی از سریال‌ها می‌بینیم که برخلاف نظر آهنگساز و با تشخیص کارگردان و عموماً تهیه‌کننده، تیتراژ پایانی با صدای خواننده و مستقل از سایر قطعات است چون آهنگسازی آن، ملودی، رنگ‌بندی و همه‌چیز مستقل از کل کار است و فضایی متفاوت از موسیقی متن سریال دارد.
 
بادپا درباره موسیقی باکلام در تیتراژ برنامه‌ها و سریال‌ها گفت: استفاده از موسیقی با کلام اگر به جا باشد شاید اتفاق جالبی است مهم است که موسیقی با چه معیاری و با چه شعری انتخاب شود. اگر استفاده به جا نباشد تاثیرگذاری منفی دارد. مثلاً یادم هست در تیتراژ مسابقه قوی‌ترین مردان ایران هم موسیقی با کلام می‌گذاشتند. گاهی حتی من آهنگساز در این امر دخل‌وتصرفی ندارم و این چیزی است که بین تهیه‌کننده و خواننده توافق می‌شود.

وی در پایان بیان کرد: در برخی کارها خود کارگردان هم خیلی در کار دخالتی ندارد و کلیت یک سریال با تیتراژ پایانی به مسیر دیگری می‌رود. خوشبختانه در سریال «زیرخاکی» هم تهیه‌کننده و هم کارگردان این قضیه را به من ارجاع دادند و من هم تصمیم گرفتم از خواننده استفاده نکنم.
برچسب ها: سریال زیر خاکی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها