به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۲:۱۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۱۱ ساعت ۱۳:۴۶
کد مطلب : ۲۷۵۵۵۰

زمان اجرای طرح دستمزدمنطقه‌ای مشخص نیست

زمان اجرای طرح دستمزدمنطقه‌ای مشخص نیست
گروه اقتصادی: رئیس کانون انجمن صنفی کارگران ایران گفت: زمان مشخصی برای اجرای طرح دستمزد منطقه‌ای تعیین نشده و به محض برگزاری جسله شورای عالی کار نقاط قوت و ضعف آن بررسی خواهد شد.ناصر چمنی رئیس کانون انجمن صنفی کارگران ایران درباره زمان اجرایی و جزئیات طرح دستمزد منطقه‌ای، اظهار کرد: در طرح دستمزد منطقه‌ای حداقل میزان مزد باید مشخص و شرایط هر استان بررسی شود.وی ادامه داد: جزئیات این طرح در مرکز پژوهش‌های سازمان تامین اجتماعی در حال بررسی است و با توجه به شرایط فعلی اقتصاد کشور، زیرساخت‌های لازم برای اجرایی شدن این طرح وجود ندارد.

رئیس کانون انجمن صنفی کارگران ایران تصریح کرد: تاکنون زمان مشخصی برای اجرای طرح دستمزد منطقه‌ای تعیین نشده است و به محض برگزاری جلسه شورای عالی کار، گزارش‌های پژوهشی ارائه شده توسط سازمان تامین اجتماعی مورد بررسی این شورا قرار خواهد گرفت.چمنی ادامه داد: در طرح دستمزد منطقه‌ای نیاز به یک ساختار قوی و برنامه‌ریزی شده در بحث صنعت و تولید هستیم که متاسفانه گزارش‌ها حاکی از افزایش تورم در مناطق محروم نسبت مناطق شهری است.

رئیس کانون انجمن صنفی کارگران ایران تصریح کرد: با توجه به شرایط اقتصادی گمان نمی‌کنیم مرکز پژوهش‌ها بتواند گزارش دقیقی از میزان سود کارفرما، سود کالا و دستمزد تمام شده برای کارگران به شواری عالی کار ارائه کند.
وی خاطرنشان کرد: اگر ارزیابی دقیقی در این زمینه صورت نگیرد نمی‌توان به سمت اجرایی شدن طرح دستمزد منطقه‌ای حرکت کرد، چرا که مولفه‌ها و زیرساخت‌های مختص به خود را لازم دارد.
برچسب ها: دستمزد کارگران
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها