به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۲۱:۰۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۱۲ ساعت ۰۹:۵۰
کد مطلب : ۲۷۵۶۴۱

میزان استفاده کودکان اروپا از پیش دبستانی

میزان استفاده  کودکان اروپا از پیش دبستانی
گروه جامعه: بررسی‌های اداره آمار اتحادیه اروپا نشان می‌دهد که نزدیک به یکصد درصد از کودکان در کشورهای عضو این اتحادیه پیش از آغاز دوره آموزش اجباری در دوره‌های پیش دبستانی ثبت نام می‌کنند.
بنا به اعلام یورواستات در سال ۲۰۱۹ میلادی تقریبا ۹۷ درصد از کودکانی که بیش از سه سال داشتند اما هنوز به سن آموزش اجباری نرسیده بودند از آموزش در دوره‌های پیش دبستانی در اتحادیه اروپا بهره می‌بردند. از دوره‌های آموزش زودهنگام به عنوان یکی از ابزارهای کلیدی برای مقابله با نابرابری اجتماعی و ایجاد فرصت های برابر برای کودکان یاد می‌شود.دوره‌های پیش دبستانی اغلب به آموزش کودکان در درازمدت و آشنایی آنها با طرز تفکر انتقادی و مهارت‌های اجتماعی کمک می‌کند.
آمارهای یورواستات نشان می‌دهد که میزان ثبت نام کودکان در دوره‌های پیش دبستانی در بیشتر مناطق سه کشور ایرلند، بلژیک و فرانسه به یکصد درصد می‌رسد.
این در حالی است که بنا به اعلام صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) بیش از ۱۷۵ میلیون کودک در سراسر جهان به آموزش پیش دبستانی دسترسی ندارند. این نهاد در گزارش های خود اشاره به اهمیت دوره های پیش دبستانی محرومیت از آنها را برابر با عدم شکوفایی قابلیت های بالقوه کودک دانسته است.
یونیسف همچنین بر تاثیر دوره های پیش دبستانی بر آینده کشورها نیز تاکید می‌کند. به گفته این نهاد وابسته به سازمان ملل متحد عدم دسترسی کودکان به آموزش پیش دبستانی، کشورها را از سرمایه انسانی مورد نیاز برای توسعه و کاهش نابرابری محروم می‌کند.

 
برچسب ها: اتحادیه اروپا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها