به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۱۲ ساعت ۱۰:۱۵
کد مطلب : ۲۷۵۶۴۶

محدودیت‌های کرونایی در اسرائیل برداشته شد

محدودیت‌های کرونایی در اسرائیل برداشته شد
گروه بین الملل: با پیشرفت کم‌نظیر واکسیناسیون و کاهش شدید موارد ابتلا محدودیت‌های کرونایی در اسرائیل تقریبا به طور کامل برداشته شد. وزیر بهداشت اسرائیل یک روز پیش اعلام کرد در شبانه‌روز گذشته فقط چهار مورد ابتلای جدید شناسایی شده است.
 با این تصمیم دولت اسرائیل تمام شهروندان واکسینه شده و غیرواکسینه شده اسرائیلی در مکان‌های عمومی از حقوق یکسان برخوردار خواهند بود.به این ترتیب شهروندان برای حضور در مکان‌های عمومی اسرائیل دیگر نیازی به ارائه مدرک دریافت واکسن یا آزمایش منفی ابتلا به کرونا نخواهند داشت.همچنین محدودیت‌های تاکنونی برای شرکت در تجمع‌ها برداشته می‌شود و سقفی برای تعداد حاضران در گردهمایی‌ها و مکان‌های عمومی مانند سینما، تئاتر و سالن کنسرت وجود نخواهد داشت.
با مصوبه جدید وزارت بهداشت اسرائیل  تمام فروشگاه‌ها و رستوران‌ها می‌تواند به اندازه ظرفیت پذیرای مشتریان باشند.
یکی از محدودیت‌هایی که همچنان برقرار خواهد بود داشتن ماسک در محیط‌های بسته است. در عین حال برای مسافران ورودی به اسرائیل محدودیت‌ها و دستورالعمل‌های ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.واکسیناسیون عمومی شهروندان در اسرائیل برای پیشگیری از ابتلا به کرونا در ۱۹ دسامبر سال گذشته آغاز شد. از ابتدای سال جاری میلادی روند ابتلای جدید در اسرائیل به شکل محسوسی رو به کاهش گذاشته است.
وزارت بهداشت اسرائیل روز دوشنبه اعلام کرد که  بیش از ۲۳ هزار آزمایش تشخیص ابتلا به کرونا انجام شده و فقط آزمایش چهار نفر مثبت بوده است. اسرائیل به نسبت جمعیت بیشترین میزان واکسینه شده‌ها در برابر بیماری کووید۱۹ در جهان را دارد. حدود دو ماه پس از آغاز واکسیناسیون در اسرائیل هفتاد درصد جمعیت ۹ میلیون نفری آن دست‌كم یک دوز واکسن دریافت کرده بودند.


 
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها