به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۲۱:۰۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۱۲ ساعت ۰۹:۱۷
کد مطلب : ۲۷۵۶۵۶

وضعیت نامطلوب رئال پس از جدایی زیدان

وضعیت نامطلوب رئال پس از جدایی زیدان
گروه ورزشی: جدایی زین‌الدین زیدان از رئال‌مادرید این‌بار بسیار دراماتیک بود. برخلاف دوره نخست حضور این مربی فرانسوی روی نیمکت رئال‌مادرید، این‌بار داستان او با فلورنتینو پرس اصلا دوستانه به پایان نرسید و او درنهایت با نوشتن نامه‌ای خطاب به هواداران از مشکلاتی که در دوران حضورش در این تیم داشت سخن گفت.او که در نخستین دوره حضورش بسیار موفق بود و جام‌های متعددی ازجمله سه قهرمانی پیاپی در اروپا را تجربه کرد این‌بار نتوانست عملکرد رضایت‌بخشی داشته باشد و درنهایت تصمیم به ترک برنابئو گرفت. حالا کارلو آنچلوتی قرار است به این باشگاه برگردد تا شاید او بتواند رئال را از شرایطی که هم‌اکنون در آن گرفتار شده رها کند.

حواشی نامه زیدان
زیزو در نامه‌ای خطاب به هواداران از مشکلاتی گفت که در این تیم داشته و عدم حمایت هیات‌مدیره و رئیس باشگاه که درنهایت باعث شد او نتواند با خیالی راحت به هدایت تیمش بپردازد. زیزو بی‌شک یکی از مهم‌ترین اسطوره‌های تاریخ رئال‌مادرید است که چه در دوران بازی و چه در زمان مربیگری محبوبیت زیادی بین هواداران داشت. شاید بخش عمده‌ای از موفقیت‌های سال‌های نخست حضورش روی نیمکت رئال را مدیون درخشش کریس رونالدوی آماده بود اما پس از جدایی او رئال کمتر توانست روزهای خوش گذشته را تکرار کند.

مشکلاتی که لوپتگی و سولاری در این تیم داشتند درنهایت باعث شد پرس دوباره به‌سراغ زیدان برود تا این مربی فرانسوی بتواند تیم را از بحران خارج کند. زیدان شرایط تیم را کمی بهتر کرد اما دیگر خبری از آن رئال آماده و ترسناک نبود. خودش اصلی‌ترین دلیل این اتفاق را عدم وجود حمایت کافی ازسوی باشگاه می‌داند و اینکه هر روز خبری درمورد احتمال برکناری‌اش منتشر می‌شد و باشگاه هم به آن واکنش نشان نمی‌داد باعث شده بود دیگر تمرکز لازم را نداشته باشد و در رختکن تیم نیز چندان روی او حساب نکنند.

زیدان اگرچه درباره رئال و به‌خصوص فلورنتینو پرس که او را در سال2001 به‌عنوان بازیکن به این تیم آورد نظر مثبت دارد اما از طرفی معتقد است شرایط به‌گونه‌ای پیش رفت که آنها این مربی را در موقعیتی بسیار بد قرار دادند و به این ترتیب او نتوانست برنامه‌هایش را پیش ببرد. این نامه زنگ خطری جدی برای رئال است که نشان می‌دهد آینده‌ای روشن در انتظار آنها نیست. سرمربی جدید تیم مسلما برای پیاده‌کردن اهدافش و همچنین بهترکردن شرایط تیم نیاز به خریدهای جدید و به خدمت گرفتن ستاره‌های بزرگ دارد اما رئالی که از پاندمی کرونا به‌شدت لطمه دیده و با مشکلات مالی زیادی دست به گریبان است برای تامین خواسته‌های سرمربی جدید او با دردسرهای زیادی مواجه خواهد بود.

آنها همانند رقیب سنتی و دیرینه خود یعنی بارسلونا کار نقل‌وانتقالات خود را با خرید بازیکنان آزاد آغاز کرده‌اند و فعلا داوید آلابا نخستین ورودی تابستانی رئال محسوب می‌شود. اگرچه این ستاره اتریشی می‌تواند تا حد زیادی مشکلات دفاعی تیم را برطرف کند و به‌خصوص درصورتی که جدایی سرخیو راموس قطعی شود می‌تواند جانشینی مناسب برای او باشد اما هنوز تیم در چند پست نیاز به تقویت دارد و در چنین اوضاعی پرس باید هرچه زودتر نسبت به تامین بودجه لازم برای خریدهای تیمش اقدام کند. از طرف دیگر رئال در تابستان گذشته خرید چندان مهمی انجام نداد و حالا هواداران تیم منتظر حضور چند ستاره نامدار در تیم خود هستند تا این فصل کابوس‌وار را به فراموشی بسپارند.

پرس به‌خوبی می‌داند تیم در شرایط بسیار حساسی قرار دارد و دیگر نمی‌تواند همانند زمان زیدان پشت اسطوره تیم پنهان شود. او حالا به‌سراغ یک مدیر ورزشی جدید رفته و قرار است لوئیس کامپوس در این سمت به‌کار بپردازد تا این تیم که پس از 11سال نخستین فصل بدون جام خود را سپری کرد بتواند از شرایط بد کنونی خارج شود. هشدار زیدان به هواداران و مدیران باشگاه می‌تواند زنگ خطری برای این تیم باشد تا هرچه زودتر به فکر راه‌حلی مناسب برای سال‌های آینده باشند.

بازگشت کارلتو
با جدایی زیدان نام‌های مختلفی برای جانشینی او مطرح شد از مکس آلگری تا رائول و پوچتینو و کونته که هریک به دلایلی منتفی شد. آلگری که دوباره به یوونتوس برگشت و پوچتینو هم نتوانست از پاری‌سن‌ژرمن مجوز جدایی بگیرد. به این ترتیب پرس به‌سراغ یک مربی نام‌آشنا و قدیمی رفت که پیش از این در رئال دورانی نسبتا موفق را پشت‌سر گذاشت. کارلو آنچلوتی که فصل پیش در اورتون حضور داشت حدود یک‌هفته است که مذاکراتش را با رئالی‌ها آغاز کرده و به توافقات خوبی هم دست یافته است.

آنچلوتی در ابتدای فصل پیش هدایت این تیم انگلیسی را برعهده گرفت و در ابتدای حضورش در این باشگاه نتایج خوبی کسب کرد اما در ادامه نتوانست عملکرد مناسبش را ادامه دهد و درنهایت با کسب رتبه دهم لیگ به کارش خاتمه داد. شناخت او از فضای باشگاه و همچنین تجربه بالایش در کار در تیم‌های مختلف می‌تواند اصلی‌ترین دلیل انتخابش ازسوی پرس باشد.

البته به نوشته رسانه‌های اسپانیایی، کارلتو پس از پوچتینو و رائول سومین شانس‌دار حضور روی نیمکت رئال بود و پس از او هم کونته قرار داشت که با توجه به خواسته‌های زیادش، مدیران رئال از به خدمت گرفتن این مربی ایتالیایی منصرف شدند. آنچلوتی در شرایط کنونی می‌تواند یک گزینه مناسب برای بهترکردن شرایط و اوضاع تیم و آرام‌کردن اوضاع پس از جدایی زیدان باشد. تنها مشکل او قراردادش تا سال2024 با اورتون است که البته این مشکل نیز با پرداخت مبلغی به‌عنوان غرامت قابل حل است.

از طرف دیگر اورتون هم پس از دریافت پیشنهاد رئال می‌دانست که به احتمال زیاد آنچلوتی برای بازگشت به این تیم وسوسه خواهد شد و به همین دلیل به‌سراغ انتخاب سرمربی جدید برای تیمش رفت و به‌نظر می‌رسد نونو اسپریتو سانتوی پرتغالی که به‌تازگی از ولورهمپتون جدا شده جانشین این مربی ایتالیایی خواهد شد.پرس شخصا ترجیح می‌داد پوچتینو را به تیمش بیاورد و این مربی آرژانتینی که پیش از بازگشت زیدان نیز یکی از گزینه‌های اصلی نشستن روی نیمکت این تیم بود می‌توانست مربی جذاب‌تری برای هواداران این تیم باشد اما او اگرچه فصلی ناامیدکننده را در پاریس پشت‌سر گذاشت اما همچنان مورد حمایت مالکان قطری باشگاه است و آنها تصمیمی برای از دست دادنش ندارند. پوچتینو درحالی‌که در میانه‌های فصل جای توماس توخل را در این باشگاه گرفت درنهایت نتوانست قهرمانی لیگ را هم کسب کند و در رقابت با لیل شگفتی‌ساز ناکام شد.

این روزها بحث بازگشت این مربی آرژانتینی به تاتنهام هم به گوش می‌رسد اما لئوناردو، مدیر ورزشی پاریسی‌ها اعلام کرد پوچتینو از حضور در پاریس راضی است و به این ترتیب بحث بازگشت او به لندن یا حضورش در رئال منتفی شد. پرس پس از این اتفاقات درنهایت تصمیم گرفت به‌سراغ گزینه‌ای برود که ریسک کمتری دارد و به همین دلیل آنچلوتی انتخاب نخست او برای این پست شد تا شاید این مربی ایتالیایی همچون دوره نخست حضورش در این باشگاه بتواند موفقیت‌های خوبی را در رئال تجربه کند.

آنچلوتی که علاقه زیادی به سیستم3-3-4 دارد به‌خوبی می‌تواند از نفراتی که تیم دراختیار دارد در این سیستم استفاده کند و البته با اضافه شدن چند بازیکن جدید می‌تواند به موفقیت در فصل بعد لالیگا و حتی لیگ قهرمانان امیدوار باشد. او به‌تازگی پیشنهاد بازگشت به ایتالیا و هدایت اینترمیلان را نیز رد کرد و در چنین شرایطی به‌نظر می‌رسد اشتیاق زیادی برای کار کردن در رئال و نشستن روی نیمکت این تیم دارد که می‌تواند بسیار پردردسر باشد و استرس زیادی برای این مربی پا به سن گذاشته نیز خواهد داشت.
برچسب ها: رئال مادرید
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها