به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۸:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۱۲ ساعت ۱۰:۴۳
کد مطلب : ۲۷۵۶۹۴

کارزاری برای ازسرگیری صدور ویزای ایران

کارزاری برای ازسرگیری صدور ویزای ایران
گروه فرهنگی: جمعی از فعالان گردشگری برای ازسرگیری صدور ویزای ایران که بیشتر از یک سال است متوقف شده، کارزار جمع‌آوری امضا راه انداخته‌اند.به گزارش ایسنا، این کارزار خطاب به محمدجواد ظریف ـ وزیر امور خارجه ـ و علی‌اصغر مونسان ـ وزیر گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی ـ با مطالبه ازسرگیری صدور ویزای توریستی ایران از پنجم خردادماه ۱۴۰۰ راه‌اندازی شده و تا پنجم شهریورماه ادامه دارد. تاکنون بیش از دوهزار امضا جمع‌آوری شده است.   
 
در متن این درخواست‌ فعالان گردشگری آمده است: «با توجه به ضرورت برنامه‌ریزی برای توسعه صنعت گردشگری کشور در دوران پساکرونا و با توجه به آغاز فرایند واکسیناسیون در بیشتر کشورهای متقاضی که بازار علاقه‌مند سفر به ایران را تشکیل می‌دهند و همچنین نظر به وضعیت بحرانی کسب‌وکارهای حوزه گردشگری، ضروری است برای تصمیم‌گیری درباره صدور دوباره ویزای توریستی توسط ارگان‌های مسؤول، اقدام فوری صورت پذیرد.تقریباً همه کشورهای درگیر اپیدمی به تدریج فضای گردشگری خود را به سمت بازگشایی هدایت می‌کنند و برای صدور ویزا و تسهیل و تشویق ورود گردشگر خارجی به کشورشان، با ارائه مشوق‌ها و بسته‌های سفر ویژه سعی در جذب گردشگر ورودی به کشور خود را دارند.

حال با توجه به این‌که بیشتر کشورهای بازار هدف ایران فرایند واکسیناسیون شهروندان خود را انجام می‌دهند و فعالان گردشگری هر هفته شاهد درخواست‌های جدید از مسافران علاقه‌مند سفر به ایران و متقاضی ارائه بسته سفر یا ویزای توریستی به ایران هستند، درخواست داریم سریعاً این موضوع را پیگیری کنید.

از آن‌جا که هر پاسخ منفی یا تعویق در امر صدور دوباره ویزای توریستی به هر مسافر خارجی ذهنیتی منفی و ضد تبلیغ برای مخاطبان ایران به جای خواهد داشت، فعالان و اعضای تشکل‌های گردشگری استانی و کشوری، خواستار رسیدگی هر چه سریع‌تر به موضوع ازسرگیری صدور ویزای توریستی با شرایط تطبیقی با موازین ستاد کرونا و سیاست‌های درمانی کلان کشور هستند تا هرچه زودتر شاهد رونق صنعت گردشگری کشورمان باشیم.»

وزارت امور خارجه در مردادماه ۹۹ توقف صدور ویزای توریستی ایران را به طور رسمی اعلام کرد. رییس اداره گذرنامه و روادید وزارت امور خارجه گفت که «با توجه به شیوع بیماری کووید ۱۹ و توصیه‌های سازمان جهانی بهداشت مبنی بر پرهیز از سفرهای غیرضروری، گزینه‌های روادید گردشگری و زیارتی تا عادی شدن شرایط در  فهرست روادیدهای سامانه روادید الکترونیکی کشور غیرفعال شد. ان‌شاءالله بعد از عادی شدن شرایط گزینه‌های مذکور دوباره فعال خواهد شد.» پیش از آن نیز تردد اتباع خارجی از مرزهای هوایی و زمینی ایران متوقف شده بود.  
در نیمه دوم سال، با آغاز واکسیناسیون کووید در برخی کشورها، فعالان گردشگری بارها از وزارت امور خارجه و ستاد ملی کرونا صدور دوباره ویزای توریستی برای گروه‌های طبیعت‌گرد و گردشگران واکسینه‌شده را مطالبه کردند که تا کنون پاسخی به آن داده نشده و مرزها همچنان به روی گردشگران بسته مانده، درحالی که راه برای اتباع خارجی، که قصد درمان و تجارت دارند، باز است.

ابراهیم پورفرج ـ رییس جامعه تورگردانان ایران ـ گفته است: اگر تکلیف صدور ویزا مشخص نشود، گردشگرانِ متقاضی سفر به ایران، سراغ کشورهای دیگر در همین منطقه می‌روند. دست‌کم یک برنامه زمانی مشخص به ما بدهند، تا حدقل ما به گردشگران و آژانس‌های خارجی جواب درست و قانع‌کننده‌ای بدهیم. آن‌ها می‌پرسند ایران کی ویزا می‌دهد و ما نمی‌دانیم بگوییم شش ماه، یک سال یا یک قرن دیگر!؟
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها