به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۲۱:۰۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۱۲ ساعت ۱۱:۲۱
کد مطلب : ۲۷۵۷۱۹

دریاچه ارومیه ۸۸ کیلومتر کوچک شد

دریاچه ارومیه ۸۸ کیلومتر کوچک شد
گروه جامعه: نماینده استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی به کاهش ۸۸ کیلومترمربعی وسعت دریاچه ارومیه گفت: هم اکنون وسعت دریاچه سه هزار و ۵۶۶ کیلومتر مربع بوده در حالی که در مشابه سال گذشته سه هزار و ۷۴۳ کیلومترمربع بوده است.فرهاد سرخوش با اشاره به طرح‌های ملی اجرا شده نجات دریاچه ارومیه اظهار داشت: در این راستا ضمن اجرای پروژه‌های انتقال سریع آب بر پیکره اصلی دریاچه ارومیه، پروژه تونل انتقال آب از حوضه گلاس به دریاچه ارومیه انجام شد.
 
وی تصریح کرد: همچنین پساب تصفیه‌خانه‌های حوضه آبریز دریاچه ارومیه و کنترل و کاهش مصرف آب کشاورزی از طریق کاهش ۴۰ درصدی حقابه های سطحی صورت گرفت و برنامه‌های افزایش بهره‌وری نیز تهیه و اجرا شد.
نماینده استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی بیان کرد: تهیه نقشه کاداستر اراضی و شناسایی کانون‌های تولید ریزگرد و تثبیت آنها و تهیه برنامه جامع اشتغال و معیشت جایگزین از جمله اقدامات برای نجات دریاچه ارومیه بوده است.

وی در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت دریاچه ارومیه از حیث تراز، وسعت و حجم افزود: امروز تراز دریاچه ارومیه ۱۲۷۱.۳۱ بوده در حالی که در مشابه سال گذشته تراز آن ۱۲۷۱.۸۹ متر بوده است.سرخوش با اشاره به کاهش ۸۸ کیلومترمربعی وسعت دریاچه ارومیه اظهار داشت: هم اکنون وسعت دریاچه سه هزار و ۵۶۶ کیلومتر مربع بوده در حالی که مشابه سال گذشته سه هزار و ۷۴۳ کیلومترمربع بوده است.

وی با اشاره به حجم آبی نگین آبی آذربایجان افزود: در حال حاضر دریاچه ارومیه چهار میلیارد و ۸۸ میلیون مترمکعب آب در دل خود دارد در حالی که با کاهش یک میلیارد و ۹۹ میلیون مترمکعبی نسبت به مشابه سال گذشته مواجه است.
برچسب ها: دریاچه ارومیه
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها