به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۵:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۱۲ ساعت ۲۰:۳۴
کد مطلب : ۲۷۵۸۴۵

جزییات آتش‌سوزی بزرگ در پالایشگاه تهران

جزییات آتش‌سوزی بزرگ در پالایشگاه تهران
گروه حوادث: رئیس مرکز فرماندهی و کنترل پلیس پیشگیری تهران اعلام کرد: عصر امروز گزارشی مبنی بر آتش‌سوزی در پالایشگاه تهران واقع در شهرری به مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ واصل شد. هم‌اکنون عوامل امدادی، اورژانس، آتش‌نشانی و انتظامی در محل حاضر شده‌اند. به گفته این مقام انتظامی این حادثه تاکنون مصدوم نداشته است.

...

منصور درجاتی، مدیرکل مدیریت بحران تهران هم گفت: حادثه بر اثر نشت یکی از خطوط انتقال داخل پالایشگاه رخ داده و چون توام با حریق بوده، دود گسترده ای دیده می شود. از تردد کنندگان در سمت جنوبی ریل می خواهیم مسیر منتهی به پالایشگاه را باز بگذارند تا تردد خودروهای خدمات ایمنی به موقع صورت گیرد. به دلیل ضریب ایمنی بالای پالایشگاه، مشکل خاصی نخواهیم داشت اما برای اطمینان بیشتر و جلوگیری از سرایت آتش به مخازن دیگر باید سرعت عمل داشته اشیم. هنوز آتش بطور کامل مهار نشده و آتش نشانان مشغول لکه گیری هستند.

...

سخنگوی سازمان اورژانس کشور از اعزام ١٠ آمبولانس و اتوبوس آمبولانس به محل وقوع حریق پالایشگاه تهران خبر داد. مجتبی خالدی در گفت و گو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: تقریبا نیم ساعت گذشته حریقی در پالایشگاه تهران اتفاق افتاده است و گویا مخازنی در حال شعله ور شدن هستند. وی ادامه داد: تیم های آتش نشانی در حال اطفای حریق هستند. طبق برآورد سازمان اورژانس کشور تا به این لحظه نزدیک به ١٠ دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل اعزام و در محدوده مستقر هستند. خالدی گفت: بیمارستان های هفتم تیر، فیروزآبادی و شهید مطهری تهران در حالت آماده باش هستند. بیمارستان های جنوبی تهران ۵٠ تخت برای مصدومان احتمالی آماده کردند. همچنین اطلاع رسانی به مسئولین بهداشت محیط وزارت بهداشت انجام شده و به مدیران بحران نیز اطلاع رسانی انجام شده است. خالدی افزود: آمادگی به صورت کامل وجود دارد اما تا به این لحظه هیچ مصدومی به عوامل اورژانس تحویل داده نشده. منتظر هستیم که اطفا حریق انجام شود. خالدی گفت: امیدواریم حادثه تلفات جانی نداشته باشد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از اعزام شش ایستگاه آتش‌نشانی به محل وقوع حریق پالایشگاه تهران خبر داد.
سیدجلال ملکی در گفت‌وگو با ایسنا در این‌باره اظهار کرد: ساعت ١٩:١٨ عصر چهارشنبه یک مورد آتش‌سوزی در محوطه پالایشگاه ری اعلام شد که بلافاصله ماموران آتش‌نشانی در کمترین زمان ممکن به محل حادثه رسیدند. وی ادامه داد: در حال حاضر شش ایستگاه آتش‌نشانی به همراه چندین دستگاه خودروی فوماتیک و تانکر آب و خودروی حامل کف شیمیایی در محل حضور دارند و احتمال افزایش نیروها نیز وجود دارد. سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران گفت: عوامل آتش‌نشانی پالایشگاه، عوامل شهرداری و ستاد بحران‌های مرتبط نیز در محل حاضرند. ملکی اظهار کرد: بر اساس اطلاعاتی که به ما داده شده یکی از مخازن دچار حریق شده و حجم زیادی از آتش به آسمان متصاعد می‌شود. آتش‌نشانان از چند طرف با استفاده از سیستم‌های موجود در پالایشگاه و امکانات آتش‌نشانی تهران عملیات خنک‌کردن مخازن کناری و اطفای قسمت شعله‌ور را به صورت همزمان انجام می‌دهند. وی گفت: اخباری از تعداد مصدومان در دست نیست.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها