به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۱۳ ساعت ۱۱:۰۵
کد مطلب : ۲۷۵۸۹۶

ایران - هنگ‌کنگ؛تلاش برای رفتن به جام جهانی

ایران - هنگ‌کنگ؛تلاش برای رفتن به  جام جهانی
گروه ورزشی: تیم‌های ملی ایران و هنگ کنگ از ساعت ۱۹ به وقت تهران در ورزشگاه المحرق بحرین به مصاف هم می‌روند.
تیم ملی فوتبال ایران و هنگ کنگ در هفته هفتم مسابقات انتخابی جام جهانی در گروه C از ساعت ۱۹ به وقت تهران (۱۷:۳۰ به وقت منامه) در ورزشگاه المحرق بحرین (بن محمد آل خلیفه) به میدان خواهند رفت. دیگر دیدار این گروه میان بحرین و کامبوج و از ساعت ۲۱ به وقت ایران برگزار می‌شود.
دیدار ایران و هنگ‌کنگ شروعی بر وقفه حدودا ۱۴ ماهه در برگزاری دور برگشت این مسابقات است که به علت شیوع ویروس کرونا بارها به تعویق افتاد و در نهایتا AFC در تصمیمی بحث‌برانگیز بحرین را به عنوان میزبان متمرکز بازی‌ها انتخاب کرد.
با توجه به شرایط گروه، ایران نیاز مبرمی به کسب سه امتیاز این دیدار دارد و در سوی مقابل هنگ کنگ با ۴ امتیاز، نیم‌نگاهی به کسب سهمیه جام ملت‌های آسیا دارد و می‌تواند با خلق شگفتی و متوقف کردن ایران، امیدهای خود را زنده نگه دارد.
تیم ملی برای راهیابی به مرحله بعد و از بین بردن هر گونه اما و اگر، نیازمند پیروزی در هر چهار دیدار آینده است.
*بازی در ورزشگاه فرسوده
بحرین به عنوان میزبان مسابقات، بهترین ورزشگاه و بهترین ساعت را برای خود انتخاب کرده و ورزشگاه فرسوده و قدیمی المحرق را به دیدار دو تیم ایران و هنگ‌کنگ اختصاص داده است.
دراگان اسکوچیچ امروز برای نخستین بار این ورزشگاه را رویت کرد و در نشست خبری به شدت از میزبانی بحرین و اقدامات AFC به خاطر انتخاب چنین زمینی انتقاد کرد. او گفت: اگر بحرین میزبان است، پس حداقل باید زمین خوبی را مهیا کند ولی ما از این موضوع ناامید هستیم. این زمین واقعا خوب نیست. من هیچ بهانه‌ای نمی‌آورم. اگر شما زمین را ببینید، چیزی را می‌بینید که من هرگز در زندگی ندیده‌ام.
اگر چه ورزشگاه حدود ۵۰ سال قبل ساخته شده اما آخرین بازسازی این ورزشگاه به حدود ۱۰ سال قبل باز می‌گردد و مشخصا بحرین زمین بی‌کیفیتی را در اختیار ایران و هنگ‌کنگ قرار داده که مطمئنا به ضرمر تیمی مانند ایران است که برای دستیابی به گل باید تدابیر هجومی کادرفنی را اجرا کند.
*لشکرکشی ایران با ستاره‌هایش به بحرین
تیم ملی با ۲۷ بازیکن راهی بحرین شده و بنا به نیاز کادرفنی، مجاز به استفاده از ۲۳ بازیکن برای هر دیدار است. در فهرست بازیکنان دعوت شده به تیم ملی، اکثر ستاره‌های لژیونر و شاغل در فوتبال ایران دیده می‌شوند.
با توجه به اهمیت کسب سه امتیاز و همینطور در پیش بودن بازی با بحرین در روز هفدهم خرداد، باید دید کادرفنی تیم ملی ترکیب اصلی خود را مقابل تیم نه چندان قدرتمند هنگ کنگ به میدان می‌فرستد یا ستاره‌های تیمش را برای مصاف سخت‌تر با بحرین نگه می‌دارد.
در حال حاضر ایران هیچ مصدومی برای این دیدار ندارد اما مرتضی پورعلی‌گنجی به علت دریافت کارت زرد در دور رفت مقابل کامبوج و عراق، از این دیدار محروم است.
تیم ملی حدود ۲۱ ماه قبل و در شروع دوره انتخابی جام جهانی با هدایت مارک ویلموتس توانست هنگ کنگ را در زمین خودش با حساب دو بر صفر شکست دهد.
*ناشناخته مثل هنگ‌کنگ
تیم ملی هنگ‌کنگ به علت سیاست‌های این کشور برای مقابله با ویروس کرونا، اردو یا بازی دوستانه نداشته و کادرفنی تیم ملی نتوانسته اطلاعات زیادی از این تیم به دست آورد.
تنها پیروزی این تیم به شکست دادن کامبوج مربوط می‌شود. البته آن‌ها در دور رفت کار بزرگی کردند و یک تساوی از بحرین گرفتند.
با توجه به اینکه این مسابقات دارای سهمیه حضور در جام ملت‌های آسیا است، هنگ کنگ نیم‌نگاهی به این قضیه دارد.
برچسب ها: فوتبال
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها