به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۰۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۱۳ ساعت ۲۱:۱۳
کد مطلب : ۲۷۵۹۲۲

۱۰۰ میلیون فرصت شغلی نابود شده است

۱۰۰ میلیون فرصت شغلی  نابود شده است
گروه اقتصادی:میلیون‌ها انسان در سراسر جهان در پی همه‌گیری کرونا شغل خود را از دست داده یا ناگزیر به کاهش ساعات کاری خود شده‌اند. حتی اگر چرخ اقتصاد جهان به طور کامل به گردش بیافتد، امکان جبران خساراتی که به بار آمده‌اند، نخواهد بود.
تازه‌ترین گزارش سازمان ملل متحد از تأثیر فاجعه‌بار و پیامدهای سنگین همه‌گیری کرونا بر بازار کار در جهان گفته است.
در گزارشی که سازمان بین‌المللی کار، وابسته به سازمان ملل منتشر کرده، از نابودی حدود یکصد میلیون فرصت شغلی تمام‌وقت سخن رفته است.به گفته گای رایدر، مدیرکل این سازمان انتظار می‌رود که در سال ۲۰۲۲ نیز ۲۶ میلیون فرصت شغلی تمام‌وقت از بین بروند.به این ترتیب مجموع شمار بیکاران زن و مرد در جهان در سال آتی میلادی به ۲۰۵ میلیون نفر افزایش خواهد یافت.
رایدر تأکید کرد که خطر از دست دادن شغل، زنان را بیش از مردان تهدید می‌کند. به گفته او پاندمی کرونا و بحران ناشی از آن بر نیروهای کاری جوان بیشتر تأثیر گذاشته است تا بر افرادی که از لحاظ شغلی جایگاهی برای خود دست و پا کرده‌اند.بسیاری از جوانان و افرادی که فارغ‌التحصیل شده‌اند، به دشواری قادر به یافتن کار هستند و ورود آنان به بازار کار بر اثر همه‌گیری کرونا با تأخیر همراه است. به گفته گای رایدر تأخیری که نیروهای کاری جوان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، ممکن است سال‌ها طول بکشد.طبق گزارش سازمان بین‌المللی کار روند رفع بحران و بازگشت به وضعیت گذشته با سرعتی بسیار متفاوت پیش می‌رود.این مسئله به ویژه از دو امر ناشی می‌شود؛ یکی به خاطر اینکه کمپین واکسیناسیون در نقاط مختلف جهان با سرعت و موفقیتی متفاوت انجام گرفته و می‌گیرد و دیگر آنکه به ویژه کشورهای فقیر جهان قادر نیستند بسته‌های کمکی برای به راه انداختن چرخ اقتصاد تهیه و ارائه کنند.
کارشناسان بر این باورند که اگر همه‌گیری کرونا دوباره شدت نگیرد، بازارهای کار جهان در نیمه دوم سال جاری میلادی به تدریج نفس راحتی خواهند کشید.

 
برچسب ها: کرونا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها