به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۱۴ ساعت ۱۰:۳۵
کد مطلب : ۲۷۵۹۶۵

پیش‌بینی احتمال سکته مغزی با یک تراشه کوچک

پیش‌بینی احتمال سکته مغزی با یک تراشه کوچک
گروه علمی: محققان دانشگاه هاروارد در مطالعه اخیرشان موفق به توسعه یک تراشه کوچک شده‌اند که با قرار گرفتن در زیر پوست می‌تواند احتمال رخ دادن سکته مغزی را پیش‌بینی کند.به گزارش ایسنا، دانشمندان مشتاقند تا روش‌های شناسایی بیمارانی را که احتمال دارد دچار سکته مغزی مکرر شوند را پیدا کنند. بیماران مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی بیشتر دچار سکته‌های مکرر می‌شوند که گاهی اوقات این وضعیت شناسایی نشده و درمان نمی‌شود.
 
اکنون دانشمندان دانشگاه هاروارد یک تراشه کوچک تولید کرده‌اند که می‌تواند احتمال سکته مغزی مکرر را هنگام قرار گرفتن در زیر پوست تشخیص دهد. این تراشه با نظارت بر ضربان و ریتم قلب، می‌تواند به پزشکان در شناسایی فیبریلاسیون دهلیزی در بیمارانی که قبلاً سکته مغزی کریپتوژنیک را تجربه کرده‌اند، کمک کند. طول این تراشه کمتر از ۱ ¾ اینچ و ضخامت آن ۱/۶ اینچ است.

محققان این تراشه را بر روی گروهی از بیماران آزمایش کردند و در نهایت این تراشه توانست در ۱۲.۱ درصد بیماران با موفقیت فیبریلاسیون دهلیزی را تشخیص دهد. مشخص شد که دوره‌های فیبریلاسیون دهلیزی کوتاه نیستند و بیشتر آنها حداقل یک ساعت طول می‌کشند.در مطالعات آینده دانشمندان می‌خواهند عوامل بیماری را که پیشرفت فیبریلاسیون دهلیزی و مدت زمان و میزان آریتمی را پیش بینی می‌کنند، شناسایی کنند.
برچسب ها: سکته مغزی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها