به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۱۴ ساعت ۱۳:۰۸
کد مطلب : ۲۷۶۰۲۴

آغاز برداشت انگور یاقوتی از باغات سرپل ذهاب

آغاز برداشت انگور یاقوتی از باغات سرپل ذهاب
گروه جامعه:مدیر جهاد کشاورزی سرپل ذهاب گفت: برداشت انگور یاقوتی از سطح ۷۵۷ هکتار از باغات بارور این شهرستان آغاز شد.اردشیر نورمحمدی گفت: پیش بینی می‌شود با عملکرد هشت تن در هر هکتار، در مجموع از ۷۵۷ هکتار سطح زیر کشت باغات انگور یاقوتی شهرستان بیش از ۶ هزار تن انگور یاقوتی برداشت و روانه بازار شود.
وی اظهار داشت: برداشت انگور یاقوتی از تاکستان های این شهرستان همه ساله به مدت یک ماه ادامه دارد.
مدیر جهاد کشاورزی سرپل ذهاب اضافه کرد: انگور یاقوتی تولیدی این شهرستان از عطر، طعم و مزه بسیار مطلوبی برخوردار است که علاوه بر نیاز داخلی به دیگر شهرها و استان های همجوار صادر می شود.

نورمحمدی ادامه داد: سرپل ذهاب یک هزار و ۶۶۰ هکتار باغات مثمر دارد که عمده محصولات باغی این شهرستان انگور، گوجه سبز و زیتون است.انگور دارای ۷۹ درصد آب، ۱۴ درصد قندهای مختلف، املاح معدنی و مجموعه ای از عناصر و ترکیبات سودمند است که ویتامین های A، B، C، D و املاحی مانند آهن، منیزیم، منگنز، کلر، ید، آرسنیک، فسفر و سیلیس و همچنین مقدار زیادی تانن دارد و دم کرده برگ جوان انگور برای دفع ادرار، بیماری نقرس، زردی و استفراغ مفید است.

از مجموع حدود ۵۵ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی در سرپل‌ذهاب، ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار آن باغ است که سالیانه حدود ۱۴ هزار تن انوع محصولات از آن برداشت می‌شود.سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار تن جمعیت دارد.
برچسب ها: برداشت انگور
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها