به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۳:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۱۵ ساعت ۱۰:۵۸
کد مطلب : ۲۷۶۱۵۴

چالش بلندترین سریال تلویزیون با مرگ نویسنده

چالش بلندترین سریال تلویزیون با مرگ نویسنده
گروه فرهنگی: مسعود بهبهانی‌نیا که به عنوان نویسنده‌ی سریال‌های بلند در تلویزیون شهرت داشت، پس از «نرگس» و «کیمیا» که هر کدام در زمان خود طولانی ترین مجموعه‌های تلویزیونی محسوب می‌شدند، نگارش سریالی ۲۵۰ قسمتی را در دست گرفته بود که این روزها در حال تولید است و قطعا با درگذشت ناگهانی نویسنده اصلی، با چالش جدی مواجه خواهد شد.
 
به گزارش ایسنا، مسعود بهبهانی‌نیا ـ نویسنده کهنه‌کار تلویزیون ـ پس از نویسندگی سریال ۱۱۰ قسمتی «کیمیا»، سریال ۲۵۰ قسمتی «برف بی‌صدا می‌بارد» را به دست گرفته بود که اغلب ترجیح داده می‌شود ساخت آن در سکوت خبری دنبال شود.

تحقیق و نگارش «برف بی‌صدا می‌بارد» از سال ۹۴ آغاز شده بود و قرار بود پس از «کیمیا»، رکوردی جدید را به عنوان طولانی ترین سریالی تلویزیونی در پرونده کاری این نویسنده ثبت کند. اما مسعود بهبهانی نیا در حالی که هنوز پخش «برف بی‌صدا می‌بارد» آغاز نشده و قطعا نگارش تمامی ۲۵۰ قسمت هم به پایان نرسیده است، شامگاه پنجشنبه ـ ۱۳ خرداد ماه ـ خیلی ناگهانی از عالم هنر پر کشید، تا دوستانش را در این پروژه تنها بگذارد.
 
«برف بی صدا می بارد» سریالی سه فصلی است که داستان آن در دهه های ۶۰، ۷۰ و ۹۰ روایت می شود و در نگارش آن، زهرا پارسافر و طیبه شجری مسعود بهبهانی نیا را همراهی می کردند.این سریال به کارگردانی پوریا آذربایجانی در ۲۵۰ قسمت تهیه و تولید می شود.در خلاصه داستان این سریال سه فصلی آمده است: اگر بمانی، غزل غزل ترانه ی لبخند به پایت می ریزم. پرده حسرت از دلت برمی کنم. برف بی صدا می بارد، دردانه ی من. بمان تا رسم پذیرایی از تقدیر را بجا آوریم.فرهاد آئیش، الیکا عبدالرزاقی، امید روحانی، فریبا متخصص، مائده طهماسبی، پوریا پورسرخ، پوریا شکیبایی و ... از بازیگران اصلی «برف بی صدا می بارد» هستند.این سریال در استانهای مختلف کشور از جمله البرز، شمال، رفسنجان و تهران ساخته می شود.

«کیمیا» هم عنوان مجموعه تلویزیونی به نویسندگی مسعود بهبهانی نیا بود که علاوه بر تهران در آبادان، خرمشهر و دیگر مناطق استان‌های جنوبی و در کشور گرجستان به‌ویژه پایتخت آن تفلیس نیز تصویربرداری شده بود.
کیمیا در ۱۱۰ قسمت ۵۰ دقیقه‌ای تهیه شد و از این نظر بعد از سریال «نقطه چین»، طولانی‌ترین سریال ایرانی قبل از ساخت سریال «برف بی صدا می بارد» به حساب می آمد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها