به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۰۸:۴۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۱۵ ساعت ۱۲:۰۳
کد مطلب : ۲۷۶۱۶۹

واکنش ترامپ به ادامه سانسورش در فیس‌بوک

گروه بین‌الملل: رئیس‌جمهور سابق آمریکا تصمیم فیس‌بوک برای تمدید تعلیق حساب کاربری‌اش تا سال ۲۰۲۳ را توهینی به ۷۵ میلیون رای‌دهنده به خود توصیف کرد.
واکنش ترامپ به ادامه سانسورش در فیس‌بوک
فیس‌بوک روز جمعه اعلام کرد حساب کاربری دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، در این شبکه اجتماعی را برای مدت دو سال از تاریخ ۷ ژانویه که تعلیق آن آغاز شده بود، ادامه خواهد داد. ترامپ نیز در واکنش به تصمیم فیس‌بوک برای تعلیق حساب کاربری‌اش تا سال ۲۰۲۳، آن را اقدامی «توهین‌آمیز» توصیف کرد و در بیانیه‌ای که در این باره صادر کرد، افزود: «نباید به آن‌ها اجازه سانسور و ساکت کردن داده شود و در نهایت ما پیروز خواهیم شد. کشور ما نمی‌تواند این سوءاستفاده را بیش از این تحمل کند.» رئیس جمهور سابق آمریکا بار دیگر با انتقاد از اقدام شبکه‌های اجتماعی در تعلیق صفحات شخصی‌اش، ادعای خود درباره تقلب در انتخابات ۲۰۲۰ را تکرار کرد و نوشت: «تصمیم فیس‌بوک، توهین به رکورد آرای ۷۵ میلون نفر به علاوه بسیاری دیگر که در انتخابات متقلبانه ۲۰۲۰ به ما رای دادند به شمار می‌آید.» 
فیس‌بوک در بیانیه روز جمعه خود درباره تمدید تعلیق حساب کاربری ترامپ اعلام کرد که در تاریخ ۷ ژانویه ۲۰۲۳ بار دیگر وضعیت «خطر برای امنیت عمومی» را درباره حساب کاربری ترامپ ارزیابی خواهد کرد. در بیانیه فیس‌بوک آمده است: «البته این مجازات تنها درباره خدمات ما اجرا می‌شود و آقای ترامپ همچنان برای اظهار عمومی خود از دیگر راه‌ها آزاد است.» پس از انتخابات اخیر آمریکا، بسیاری از شبکه‌های اجتماعی آمریکا، صفحات شخصی ترامپ را مسدود یا تعلیق کردند. در همان زمان فیس‌بوک اعلام کرد ممنوعیت پست‌های ترامپ را به مدت نامعلوم یا حداقل تا دو هفته دیگر که جو بایدن قدرت را تحویل می‌گیرد، تمدید خواهد کرد. این اقدام فیس‌بوک نخستین ممنوعیت اعمال‌شده تاکنون برای یک رئیس‌جمهور بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها