کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

وعده‌های انتخاباتی، ردیفی در سند بودجه ندارد

15 خرداد 1400 ساعت 12:47


گروه سیاسی: نماینده جیرفت در مجلس از بعضی وعده وعیدهای انتخاباتی انتقاد کرد و ضمن ابراز نگرانی از تأثیرات منفی این وعده‌ها از ناهمخوانی این قول‌ها با سند بودجه ۱۴۰۰ خبر داد.
ذبیح الله اعظمی، در مورد انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ اظهار کرد: متأسفانه بیشتر نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مثل دوره‌های گذشته در حال دادن وعده وعیدهای غیرقابل باور هستند. این وعده‌ها در بین مردم توقع ایجاد می‌کند. یکی از نامزدها در ادوار گذشته اظهار کرد که ۴۵ هزار تومان یارانه را به ۲۵۰ هزار تومان می‌رسانم. در آن زمان ۲۵۰ هزار تومان نسبت به قیمت دلار ارزشمند بود اما وعده آن نامزد غیرواقعی بود مثل الان که می‌گویند ۴۵۰ هزار تومان یا بالای یک میلیون تومان یارانه می‌دهند.
وی در مورد نتیجه "وعده‌های غیرقابل باور" گفت: مردم معتقدند اگر کسی قولی بدهد، وقتی رئیس جمهور شد باید به آن عمل کند. نکته اینجاست که اگر این وعده‌ها عملیاتی شود، به ضرر ماست. اگر هم به قول هایش عمل نکند، بد قولی کرده است. هم اکنون بسیاری از وعده‌های نامزدهای انتخاباتی غیرواقعی و غیرقابل اجرا است.
وی با استناد به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس یازدهم، ادعا کرد: منابع مالی وعده های انتخاباتی مشخص نیست. من تعجب می‌کنم که چطور این نامزدها وعده‌هایی می‌دهند که ردیف‌های مالی آن در سند بودجه ۱۴۰۰ وجود ندارد. بسیاری از نامزدها از نزدیک با بودجه سر و کار داشتند اما وعده وام ازدواج و مسکن ۵۰۰ میلیونی می‌دهند. این عزیزان می‌دانند که ما در شرایطی بودیم که دولت در بعضی موارد منبع تأمین یارانه ۴۵ هزار تومانی را نداشته است. این وعده‌ها علاوه بر افزایش تورم، زیر ساخت‌های ما را ضعیف‌تر می‌کند.
اعظمی افزود: نامزدهایی که از اشتغال صحبت کردند، باید آن را با جدیت دنبال کنند چرا که یکی از مشکلات اصلی کشور ما چه در بخش خصوصی و چه در بخش دولتی اشتغال است. اگر نامزدی قول و قرار ایجاد اشتغال می‌دهد، باید مشخص کند که چگونه اشتغال ایجاد خواهد کرد.
این عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط  زیست مجلس ضمن تأکید به ضرورت ارائه برنامه حکمرانی از سوی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: یکی از مهم‌ترین مسائل کشور ما کشاورزی است. مسئله‌ای که تا به حال در هیچ انتخاباتی هیچ نامزدی برنامه مدون و قابل قبولی نداشته‌اند. نامزدها به جای ارائه وعده‌های پوچ، باید در خصوص مدیریت آب برنامه ارائه کنند. چندی پیش شنیدم که یکی از نامزدها مدعی شده که برای بارور کردن ابرها پهپادهایی را به کار خواهد کرد تا کشور ایران به ۷۰۰ میلی متر بارندگی برسد. این وعده‌ها غیرواقعی است. کشور ما بیش از پیش نیازمند برنامه‌های قابل اجرا است.


 


کد مطلب: 276193

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/276193/وعده-های-انتخاباتی-ردیفی-سند-بودجه-ندارد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir