به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۰۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۱۵ ساعت ۱۴:۵۷
کد مطلب : ۲۷۶۲۲۴
شرکت خدمات ضد ویروس نورتون:

با رایانه خانگی خودتان رمزارز استخراج کنید!

گروه فناوری: شرکت خدمات ضد ویروس نورتون اکنون این امکان را برای کاربران خود فراهم کرده تا رایانه‌های‌شان را به استخراج‌کننده رمزارز تبدیل کنند.
با رایانه خانگی خودتان رمزارز استخراج کنید!
به گزارش ایندیپندنت، این قابلیت در کنار ابزارهای سنتی‌تر (مثل ابزارهای دفع بدافزار از رایانه‌ها) قرار می‌گیرد و به کاربر امکان می‌دهد با صدور دستوری رایانه خود را به تولید رمزارز بگمارد. رایانه استخراج‌گر رمزارز باید محاسباتی پیچیده و تا حدی بیهوده انجام دهد که برای حفظ کارکرد سامانه رمزارز ضروری است. این استخراج‌گرها به ازای چنین محاسباتی نیز هرازگاهی رمزارز جدید دریافت می‌کنند یعنی تا حد امکان برای استخراج کردن انگیزه‌ای مالی وجود دارد. قسمت زیادی از این کار در استخراج‌گاه‌های اختصاصی صورت می‌گیرد که متشکل از مجموعه‌ای وسیع از پردازنده‌های درهم‌تنیده هستند که محاسبات را هرچه سریع‌تر انجام می‌دهند. اگر فردی بخواهد وارد این کار شود اغلب باید قابلیت‌های امنیتی رایانه خود را غیرفعال کند و برنامه‌هایی را اجرا کند که شاید ایمنی نداشته باشند و در نتیجه پولشان به سرقت برود یا درآمدشان را در سامانه سایر افراد ذخیره کند. استخراج اغلب دستخوش بدافزارها می‌شود زیرا مهاجمان گاهی در رایانه‌های کاربران بدافزارهایی نصب می‌کنند که این رایانه‌ها را گروگان می‌گیرند و در عملیات استخراج به کار می‌گیرند و یعنی مجرمان سایبری می‌توانند با استفاده از پردازنده‌ها و برق دیگران پول به جیب بزنند.

اما قابلیت جدید شرکت نورتون این رابطه را برعکس می‌کند و به کاربران امکان می‌دهد خودشان رایانه‌های‌ خود را در استخراج رمزارز به کار گیرند. با فعال شدن این قابلیت، استخراج اتریوم آغاز می‌شود و به گفته نورتون هر پولی هم که تولید شود درون حساب رمزارز خود کاربران قرار می‌گیرد.
به گفته نورتون این روش مفیدی برای استفاده از رایانه کاربران در مواقعی است که نیازی به آن ندارند. البته مقداری انرژی اضافی هم مصرف می‌شود. گاگان سینگ، مدیر ارشد بخش تولید در نورتون لایف‌لاک، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «مفتخریم که نخستین شرکت در حوزه امنیت سایبری کاربران هستیم که استخراج‌گر رمزارز را عرضه کرده‌ایم تا کاربران بتوانند آسان و بی‌خطر از رایانه شخصی‌شان در اوقات بی‌کاری استفاده کنند و ارز دیجیتالی کسب کنند. مشتریان ما با استفاده از نورتون کریپتو می‌توانند با چند کلیک به استخراج رمزارز اقدام کنند و از موانع متعدد ورود به بوم‌سازگان رمزارز خلاص شوند.»
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها